Vurderer du å bruke tøybleier?

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Myke, behagelige og like sikre som vanlige bleier. Tøybleiene som du kan bruke om og om igjen, ser ut til å ha fått en renessanse. Særlig på nettet finner du et enormt utvalg i både typer, størrelser og ikke minst; farger og mønstre.
Når det er sagt, er vel ikke utseendet det avgjørende når foreldre skal velge bleie. Mange bleier skal skiftes og en vil ikke bruke all verden med tid på det heller. Babyverden har spurt en ”tøybleie-mamma” om hvordan hun opplever å bruke tøybleier.

Les interjuvet her
http://www.babyverden.no/Nyheter/Trendy-med-toybleier/

Vil du være en tøybleiemamma?
 
Jeg kunne godt tenke meg å bruke tøy, har lest mye om det og tror det er bedre både for baby, miljø og lommebok. Hender jeg bruker tøybind selv også, og det er utrolig mye mer behagelig en engangs. Vil tro det gjelder bleier og. Meeen, samboeren er ikke interessert i det hele tatt, og da blir det nok ikke noe. Orker ikke ta ansvaret for all bleieskift alene ;)
 
Har tenkt på det, men vurderer det ikke. Engangs passer oss best. Så fremt vi ikke får en baby som reagerer på alle engangs - da går jeg lett over til tøy.
 
Vi har tenkt å bruke litt av begge deler. Tøybleier mest, og eingangs når vi er på farten. :) blir nok også litt bestemt av barnehagen når den tid kjem, sidan dei fleste ikkje vil at ungane bruker tøybleier der. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skulle gjerne visst mer om tøybleier, men jeg må ofte ha det inn med teskje.
Sånn, skal det være, dette trenger du. her er forskjellene. Da først tror jeg at jeg kunne valgt rett bleie.
Finnes det noen demoer ute på nett? :)
 
Jeg skulle gjerne visst mer om tøybleier, men jeg må ofte ha det inn med teskje.
Sånn, skal det være, dette trenger du. her er forskjellene. Da først tror jeg at jeg kunne valgt rett bleie.
Finnes det noen demoer ute på nett? :)
Jeg vet desverre ikke om noen demoer ang tøybleier.
Men jeg brukte selv tøybleier på mine barn, så har mye kunnskap om temaet, og svarer gjerne på det du lurer på :)
 
Må innrømme at det kommer nok å gå i engangsbleier. Har ikke tenkt tanken heller. Kjenner ingen som har brukt og kan alt for lite om det og må ærlig innrømme at av den grunn frister det heller ikke.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Skal bruke det denne gangen og har bestilt dem gratis. Spennende :)
 
Vi skal bruke tøybleier til jenta vår, og har allerede brukt flere måneder på research. :) Blir en blanding av alt-i-ett, lommebleier og formsydde, med brettebleier til nødstilfeller. Nyfødtstørrelser i begynnelsen og onesize etter det, om alt går som planlagt vel og merke. :p 2 bleier er i hus, 9 til bestilt og jeg kan nesten ikke vente til de dumper ned i postkassen! :-D

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra januar, vi brukte Tøybleier på eldste fra han var rundt 10måneder, og hele bleieperioden på lillebror. Ammeinnlegg og truseinllegg i tøy brukte/bruker jeg :) kommer selvfølgelig til å bruke det på neste barn også :)
 
Anbefaler forumet inne på Tøybleier.no på det sterkeste, der får man svar på alt man måtte lure på :)
 
Back
Topp