Vurderer delvis sykemelding...trenger råd

Snowy

Glad i forumet
Jeg føler litt på at man ikke skal be om sykemelding for alt mulig rart, og svangerskap er jo tross alt ikke en sykdom. MEN...jeg er så ufattelig sliten og nå har kvalmen begynt å melde seg. I tillegg ligger et nært familiemedlem for døden, og jeg bare kjenner at det har gått ned et teppe i hodet på meg. Det er liksom bare litt for mye samtidig. Klarer ikke fokusere på noe som helst og vil egentlig bare sove. Moren min mener at en delvis sykemelding hadde gjort susen, men jeg klarer jo forsåvidt å gå på jobb. Jeg bare fungerer ikke helt som før i hverdagen. Hva hadde dere gjort? Bedt om delvis sykemelding for en periode, eller bite tennene sammen og holde ut? Det hører med til historien at jeg har en skikkelig stressende jobb med mange aktiviteter på gang samtidig, en aktiv 3-åring og en mann som jobber omtrent 24/7. Bah! What to do? Synes egentlig det er flaut å gå til legen og be om sykemelding. Hun har litt den holdningen at man helst skal være døende først...
 
Hvis du er så sliten så syns jeg absolutt du burde ta en tur til legen og spørre om å få en gradert sykemelding. Det er uansett legen som til syvende og sist bestemmer om du får det eller ikke.

Det er viktig at du fungerer etter jobb også, spesielt når du har en 3-åring i hus og mannen din ikke er særlig mye hjemme..
 
jeg ble sykemeldt i uke 7 sist svangerskap. men tror ikke de sykemelder deg på grunn av trøtthet, men kvalme og at noen som er nær deg ligger for døden børr jo holde lenge.

håper du finner en løsning som funker for deg.
 
hadde absolutt gått til legen...
man lever ikke for å jobbe, men jobber for å leve, og hvis kroppen er sliten, ja så er det godt med en pause :)
 
Det endte med at jeg dro til legen i ettermiddag. Hun sykmeldte meg på flekken. Var ikke tvil en gang. Så nå er jeg 40% sykmeldt i to uker. Tror det skal hjelpe på å komme litt ovenstående igjen. Takk for svar jenter!
 
Back
Topp