Vurderer anskaffelse av hund (link) *OPPDATERT*

Cahaal

Gift med forumet
http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&mode=vis_info&id=2289

Er hun ikke nusselig. Skal muligens treffe henne i morgen.
Mannen min har bestandig hatt lyst på hund, og han forelsket seg helt i Kira når han så henne på nett. Utfordringen blir vel hvordan min 15 år gamle katt Jasmine vil reagere om vi evt anskaffer oss hund...

I påska var vi på beskø til søstra til mannen min. De bor på går & har bla 2 gjess, 2 kaniner, flere høns, hund på 12/13 år, kattunge som er noen mnd gammel & hund på 8 uker. Marcus storkoste seg med dyra, og han er veldig glad i Jasmine også... Men hun springer jo bare å gjemmer seg når Marcus er våken... Hmm, skjønner ikke det [:)]

Det viste seg at Kira var "øremerket" noen andre, men vi ble spurt om en annen hund ville være aktuell. Så igår møtte vi Minnie, som var en kjempesøt & ernergisk hund, med utrulig godt lynne [:D]

http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&mode=vis_info&id=2285

Så nå vurderer vi å prøve henne 1 uke for å se hvordan det vil gå for alle parter. Spennende!

Kira hadde jo matforsvar ( var litt skeptisk til det ), men det har ikke Minnie. Eneste negative med Minnie må være at hun trekker i bånd og hopper opp når hun blir ivrig. Men dette er jo noe vi kan jobbe med mht kurs [:)]

Hun challotte er ei flink dame[:D]hun passa min hund i fjor sommer mens jeg var i Bergen[:D]

Kjempefin hund, men dette var ikke særlig positivt:

Ingen hunder er perfekte, hva vil du karakterisere som det mest
negative med din hund? (sitat eier) "Matforsvar. Ingen kommer i nærheten av henne når hun spiser." [&:]

Hei hei... Jeg kjenner faktisk han som måtte omplassere Kira, og jeg tror dere gjør et godt valg. [:D] Hun er en kjempehærlig vofs som er vant til både barn og andre hunder. (ser der står at hun ikke er vant til andre dyr, men kjæresten til forige eier har to cavalier spanieler som har vært endel sammen med henne)

Det var ikke lett for han og gi henne fra seg, men siden han har to jobber og lite tid til henne måtte det bli sånn.

ååååå så utrolig nydelig!!!!!!!!!!

ORIGINAL: chantonet

ORIGINAL: *~Janne2101~*

ORIGINAL: Nusse sin Vårin

negative med din hund? (sitat eier) "Matforsvar. Ingen kommer i nærheten av henne når hun spiser." [&:]

Helt ærlig,ikke skyt meg,men jeg hadde ALDRI anskaffet en hund med den uvanen når jeg har barn i hus.
Er sååå mange barn som har blitt bitt pga dette.Unger synes dette er kjempemoro,og ett uoppmerksomt øyeblikk er alt som skal til

sign. skulle akkurat til å skrive det samme

Må dessverre si meg enig her. Dette er jo noe som kan jobbes med da, men da er det en fordel med lang erfaring innenfor slik atferdsendring hos eier. I tillegg når det er små barn med i bildet så hadde jeg ikke gjort det, like mye for hunden sin del, den fortjener ikke å bli utsatt for en situasjon der uhell kan skje, i alle dall ikke når man er klar over problemet på forhånd.

Må også legge til at jeg ikke kjenner hunden da, men har god kjennskap til rasen, og ellers virket det som en fin hund[:)]

Det at hunden drar er ikke så farlig, finnes en spesiell sele å få kjøpt, det har vi og den hjelper kjempe bra. I det hunden dra løftes forbeina oppover så den ikke klarer å dra.
Verre er det med at den beskytter skålen sin med tanke på barn.

ORIGINAL: svimsen

Syntes hunden så flott ut jeg.

Utifra beskrivelsene hørtes det ut som om den hadde en grei bakgrunn og jobbe ut i fra.

Om man trives sammen vet man o ikke føre manhar sett hverandre noen ganger..

lykke til da, håper det kan være hunden for dere.. hun så da jammen trivlig. ut

En god grunn til IKKE å ha denne hunden med små barn: "matfortsvar - ingen kommer i nærheten av henne når hun spiser"
Ikke bli lurt av å fine de er å se på!

Jeg har Rottweiler og lite barn[;)] Jeg kan ta ut igjen maten hun har i munnen... hunden går og gir ungen benet sitt[;)] Kan selvfølgelig ikke stole 100%, men kunne ikke hatt henne hvis hun hadde vært agressiv i matsituasjonen! Snuppa går jo plutselig med en bolle eller is...men stjeler gjør plutselig hunden min, men med et smil om munnen[;)][:D]

En annen ting som er dumt med de er at halen slår helt forferdelig hardt! Piske slag. Jeg blir blå på bena[&:] Deilig å få i ansiktet for de små[8D] Frøkna mi har lært seg å snu seg unna!

Har du aldri hatt hund, så er uansett rottweiler iukke en førstemannshund[;)]

ORIGINAL: Nusse sin Vårin

Jeg reagerte også på dette! [&:]
Man skal kunne ta ut maten av munnen til hunden uten at den reagerer.... Den skal godta det av sin flokkleder!
Det kan bli noen skumle epsioder av det når man har barn som tusler rundt....
Sier det bare for at du skal være obs! [:)]

Vi vil jo selfølgelig høre mer omkring "matforsvaret". Om det er noe negativt jeg synes - bare ved å lese om Kira - så er det vel akkurat den biten. Hun som driver denne omplasseringen virker veldig ærlig og sier det vel som det er. Om det heller er en annen hund som passer oss bedre så vil jeg tro hun foreslår det. Alternativt går det vel kanskje å "låne med seg" hunden hjem en helg? Da vil man jo oppleve hvordan hunden er.

Mannen min er oppvokst med hund, og når jeg bodde sammen med min x så hadde han en hund.
Når jeg gikk på barneskolen passet jeg masse hunden i sokkelleiligheten vår, og det var en dobbermann. Snill som et lam :-) Jeg husker hun hadde litt matforsvar.

Vi har sendt forespørsel til hun som driver omplasseringen, så det blir spennende hva hun sier. 

*OPPDATERT* i første innlegg.

Ser at noen sier at rottweiler ikke er førstegangs hund og det tror jeg er litt individuelt![;)]

Vi har rottweiler, en hannhund på 2 1/2 år og vi har ikke hatt noe problemer med det, han er flink og vi er flink!![:D] Vi har aldri hatt hund før noen av oss. Tror bare man må være fornuftig og ta i mot råd og tips fra oppdretteren, vi har hatt jevnlig kontakt med oppdretter.

Ønsker dere lykke til med den andre hunden da, hun var kjempe fin....var fine begge to, men det er lettere å gjøre noe med trekking å hopping, enn matforsvar!![:)]

Rottweilere er iallefall fantastiske familie hunder så lenge de blir oppdratt på riktig måte, og det er viktig å lære barna tidlig at de også må være snill med bikkja! Vår datter på 7 mnd har begynt å skal rive hunden i ørene å sånt, og det sier vi nei til og viser henne at man skal stryke i stede!![:)]

Masse lykke til iallefall, det er kos med hund i huset!!

Back
Topp