Vurderer ammeslutt - noen spm

maltesers

Forumet er livet
Jeg vurderer veldig på om jeg skal slutte å amme nå.
E er ikke så interessert i puppen lenger, han biter ofte, så jeg gruer meg til å legge han til hver gang han skal ha mat. Han spiser ikke mye om dagen, men grøten går ned på høykant.

Hvordan skal jeg få ned produksjonen?

Ville nok ha trappet gradvis ned...Amme f.eks morgen, midt på dag, og kveld - og så morgen, kveld, og tilslutt bare kveld. Og så stoppe helt. Har fungert veldig bra her ihvertfall. Tror ikke det er så lurt å bråstoppe ihvertfall.

Hvor lang tid brukte du på å trappe ned? hvor lenge per pupp? ;)

Jeg bare slutta og amme.
Når det ble kraftig spreng, så pumpet jeg ut akkuratt nok til og bli kvitt den verste sprengen.
Da venner brystet seg til at det er lite og sjeldent, og produserer da etter det.
Hukser ikke hvor mange dager det tok, men plutselig en dag var det ikke spreng mer, og da gav jeg meg.

Har fremdeles noe inni der, kommer ut noe om jeg trykker på brystet, men er så abolutt ferdig med amming ;p

~testomania~ skrev:
Min var også en biter, og jeg måtte bråslutte- for jeg var på nippet til å måtte sy fordi han holdt på å bite av brystvorten. Så jeg kunne ikke fortsette. Jeg bare håndmelket forsiktig hvis det ble for fullt, og det gikk fort over. Det tok bare 2-3 dager før sprengen var borte og det gik ksakte men sikkert tilbake av seg selv. Gutten min var 5 mnd og en dag når jeg måtte kutte ut, han var ikke interessert og likte mye med grøt og frukt.

Huff, ja det hørtes ikke godt ut! Jeg har faktik fått et lite sår pga at han har biti. Han har jo så skarpe tenner!!
Min gutt har også fått smaken på andre ting enn puppen nå og jeg gidder ikke amme fordi det anbefales. 

Back
Topp