Vuggesanger

sydse

Flørter med forumet
Lurer på hvilke vuggesanger dere synger for de små? Føler jeg trenger noen flere sanger for begynner å bli litt lei de vi synger nå[;)]så artige å se hva dere andre synger for babyene deres...

Her synger vi : ByssanLull, Vem kan segla, Vi har ei tulle med øyne blå, Somewhere over the rainbow og Kjære gud jeg har det godt

småen vil bare høre Ole brumm... Så det blir det[8D]

Vi synger bare so ro vi, og har gjort det siden Johanna lå i magen... hver kveld i snart fire år med andre ord [8D]. Fordelen med å synge samme sang hver gang er at barnet blir fortrolig med den, de gjenkjenner ordene og rytmen og det er beroligende - jeg synger den nesten på autopilot jeg nå [:D]

so ro lilleman og hun ELSKER "i natt jg drømte".Synes den r fin oxo siden den handler om fred og sånn[:D] koselig sang[;)]

Jeg synger ikke for ungen jeg da [&:] Syns det er litt flaut og jeg kan ingen barnesanger.. kan bare bæbæ lille lam eller noe.

Jeg synger til andre sanger som går på TVen da hehe men da synger jeg liksom ikke alene [8D]

Jada vet det er dumt, men kan hende jeg forandrer meg etterhvert da hehe

ORIGINAL: jafris

so ro lilleman og hun ELSKER "i natt jg drømte".Synes den r fin oxo siden den handler om fred og sånn[:D] koselig sang[;)]

Den er veldig fin [:)] Har den på Cornelius-cd'n [:D]
Her synges det bare når jeg husker det.. [8|] Synger alltid "Sov lille Jonas, sov og bli stor...osv." Vet ikke hva den heter, men den sang alltid farmor for meg =) Også har jeg de samme som jeg sang til de 2 andre barna; Lykkeliten (bytter til navnet hans), Trollmor, So ro, og Byssan lull [:)]

nissungen sangen(fra amalies jul),byssanlull,so ro lillemann,Lille Ole med paraplyen,trollmor,Eg veit ei lita jente,vi har ei tulle,Hvem kan segla foruten vind,

Kan nesten ingen jeg...[:(] Så her blir det mye dikting om nynning... "lille pusekatt" har jeg sunget litt da... men får nattasangbok til jul da [:)]

ORIGINAL: **tvilling85**

Jeg synger ikke for ungen jeg da [&:] Syns det er litt flaut og jeg kan ingen barnesanger.. kan bare bæbæ lille lam eller noe.

Jeg synger til andre sanger som går på TVen da hehe men da synger jeg liksom ikke alene [8D]

Jada vet det er dumt, men kan hende jeg forandrer meg etterhvert da hehe

Jeg er akkurat lik[8D]

Her blir det bæ bæ lille lam, lille kattepus, jeg vil bygge meg en gård, blekkulf [;)] , barn av regnbuen, byssan lull og bjørnesangen ifra sesam stasjon [:)]

Vi synger også So ro, men har ikke begynt å synge for Maja enda. Frida får velge selv hvilken sang vi skal synge og om vi skal synge.

Blir dårlig med nattasang for lille Frida, hun sover gjerne før hun er kommet i seng[:)]. Men synger litt for henne på dagene, og da går det i storesøsters favorittsanger; lille kattepus, ole brum, trollmor og en del andre..

so ro lillemann, kumba-yah, trollmor, blåmann blåmann

Her synger vi lille kattepus, verdens beste venner, trollemor og div sanger jeg lærte i barnehagen på småbarnsavd [:D]

Jeg synger somregel når trollemor har lagt sine 11 små troll, so ro lille mann, og lille ole med paraplyen.

mens bestemora hans synger et solskinnsbarn, vem kan segla, og gullegull til ham når han har vondt i magen :) Da roer han seg med en gang!

Back
Topp