Vuggesanger/babysanger

Vifårse

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Har dere noen fine vuggesanger dere pleier å synge for babyen deres? Eventuelt som dere selv husker fra dere var små?

Jeg er selv veldig glad i sang og musikk, og kommer til å synge mye til bebis, men trenger et litt bredere repertoar :hilarious:
Del gjerne sangtips her :love7

Her er noen av mine favoritter:

- Baby Mine (fra Dumbo)
- Puff den lille drage
- Hvem kan seile foruten vind
- Lillebrors vise
 
Jeg synger alt til min lille, jeg. :pompus: Vuggesanger, god morgen-sanger, ryddesanger…. Jobber i barnehage da, så har en ganske stor sang-bank i hodet. :playful:

I går etter middagen sto YouTube på, og da kom Britney Spears’ Hit me Baby One More Time opp som forslag. Jeg hadde ikke fjernkontrollen, så den bare startet av seg selv. Jeg hadde en litt urolig baby i armene, så jeg sang med og danset litt til videoen som sto på. Hun sovnet på første refrenget:hilarious: så min baby liker visst alt av sang, byssing, og bevegelser. Er nok ikke kresen på hvilken sang det er.:Heartpink

Men hvis jeg velger å synge en vuggesang, er «vi har ei tulle med øyne blå» en sikker vinner for min (og baby sin) del, da det var en sang som ble sunget mye til meg da jeg var liten. ❤️
 
Vi har ei tulle, so ro lillemann, når trollmor har lagt sine 11 små troll
 
Kudos til alle som synger :joyful: Jeg er så ubekvem med å synge, at det går i lyder fra P3 som står på på rommet:angelic: Tenker å lage en spilleliste på spotify en dag da:angelic:
 
Back
Topp