Vuggesang!?

Mammmak

Forumet er livet
Sommerfuglene
Septemberlykke 2024
Har lest at om babyen høyrer ein sang masse når den er inne i magen huskar den, den og blir rolig når den høyrer den seinare. Nåken som har ein spesiell sang dei synger til babyen? ❤️ eg synger "kjære lille gutten min" kver dag og no er han begynt å reagere på den når eg synger den ❤️ koselig!

Eg synger (hah..) "Hush little baby", og ein sang eg trur er fra Amalies Jul, "Nå er det natt i stall og i låve".
Tvinger også pappan til å lære seg "Blinke blinke stjernelill", men herregud..det er tydeligvis sjokkerande vanskelig for enkelte å lære seg fire ulike setninger. :-P
Så om ikkje anna så kjem kanskje guten ut litt før, for å få oss til å kutte ut denne saue-brekinga vi prøva på..

Synger natta sang t ho på 2 år så blir nok med det:p så babyen får litt der:p

Synger for storesøster, så han hører de samme sangene nå som han vil høre når han kommer ut :) Har en trøstesang jeg pleier å synge til storesøster når hun er veldig urolig om natta og ikke får sove igjen, den sang jeg for henne i magen også ♥

Synger Fordi eg elskar deg hver dag i dusjen og en gang på kvelden for henne (og samboer, han er så glad i at jeg synger for ham, men jeg synes det i utgangspunktet er litt kleint så nå er han overlykkelig over at synging er "innafor") <3 og Den finaste eg veit synger jeg ganske ofte for henne :)

Nei, kan ikke skryte på meg det :rolleyes: Synger jo til treåringen da, stort sett Trollmors vise. Eller høylytt til radioen i bilen :D Ikke pent!

Har ikke funnet noen spesiell sang å synge til lillegutt, liker mer "hard" musikk så han får høre mye gauling likevel da :)

Her synger pappaen "kjære Gud" hver kveld :) også synger vi hver kveld til de fire minste, tror d holder jeg altså:P og ikke minst masse gauling i bilen!:D

Går i nattasangen fra amalies jul men også de nye albumene til Odd nordstoga og Ingvild bratland ❤️ Og vassendgutane, godt han ikke vet hva tekstene betyr ennå

Back
Topp