vugges i søvn

Vanilla

smell of coffee
Gutten min er nå snart 5 mnd gammel og søvn problemene hans blir ikke bedre.
Han har helt siden han ble født vært veldig vansklig på natten. Han våkner kanskje 20 ganger i løpet av natten (11-12 timer) Og når han våkner må han bli løftet opp og vugget ca i 1 min til han faller i søvn igjen.
Jeg har en mistanke om at dette er min skyld siden jeg har dullet så mye med han at han ikke klarer å roe seg selv i søvn.
Jeg gir han morsmelk og grøt rett før jeg legger han og ammer han nå det trengs iløpet av natten.
Vi har prøvd å la han gråte når han våkner på natten men det resulterer i at han ikke stopper å gråte og naboer banker i tak og vegger og vi får ingen søvn i det hele tatt..

TIPS please:anyone:smiley-ashamed004

Gutten min er nå snart 5 mnd gammel og søvn problemene hans blir ikke bedre.
Han har helt siden han ble født vært veldig vansklig på natten. Han våkner kanskje 20 ganger i løpet av natten (11-12 timer) Og når han våkner må han bli løftet opp og vugget ca i 1 min til han faller i søvn igjen.
Jeg har en mistanke om at dette er min skyld siden jeg har dullet så mye med han at han ikke klarer å roe seg selv i søvn.
Jeg gir han morsmelk og grøt rett før jeg legger han og ammer han nå det trengs iløpet av natten.
Vi har prøvd å la han gråte når han våkner på natten men det resulterer i at han ikke stopper å gråte og naboer banker i tak og vegger og vi får ingen søvn i det hele tatt..

TIPS please:anyone:smiley-ashamed004
Jeg tror ikke du har dullet for mye (skjemt han bort) :) Han er fortsatt liten og babyer har ulikt behov. Kanskje han er litt utrygg og større behov for nærhet? Har han en koseklut som det lukter mamma av? Bruker han smokk? Jeg er avhengig av søvn om natten så hvis det var min baby ville jeg kapitulert og vurdert samsoving. Kanskje han ikke er klar enda?

Jeg tror ikke du har dullet for mye (skjemt han bort) :) Han er fortsatt liten og babyer har ulikt behov. Kanskje han er litt utrygg og større behov for nærhet? Har han en koseklut som det lukter mamma av? Bruker han smokk? Jeg er avhengig av søvn om natten så hvis det var min baby ville jeg kapitulert og vurdert samsoving. Kanskje han ikke er klar enda?

Han var slik før han begynnte å sove i egen seng også, flyttet han i egen seng for tenke kanskje at vi vekket han. Han bruker både smokk og koseklut. Uff ja det er vell kanskje bare noe han må vokse av seg. Han er veldig avhengig av nærhet og kos på dagen så kanskje som du sier at han har et større behov for nærhet enn mange andre babyer.
Jeg får bare fortsette å dulle og sove når han er stor hehe

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Lillemor må vugges i søvn eller ammes. Det siste har jeg gjort frem til for litt siden. Men hun sover så urolig da. Våkner og kaver hver gang hun mister puppen. Jeg våkner av alle bevegelsene hennes. Og jeg blir så sår av å ligge i samme stilling hele tiden.

Begynt å amme henne i søvn for så å legge henne i vogga. Sover alt fra en til tre timer da. Men må ammes igjen for å få henne til å sove igjen. Gjør jeg ikke det, hylskriker hun til mammahjertet blør og hun får det som hun vil. Har resignert og ammer bare for å få sove litt selv. Håper at hun sover lengre og lengre ettersom hun blir større og større.

Samme sak her, han sovner greit for kvelden og sover i 3-4 timer, også våkner han og da er det kun pupp som gjelder. Sånn kan han holde på flere ganger om natta nå, så nå er senga hans blitt til bedsidecrib og han sover med meg fra 1 amming. Må gjøre det om jeg skal ha sjangs å få sove. Tror det er nærhet det går på at de trenger! :) min er blitt veldig kosesjuk igjen pga tann nr 2!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Lillemor må vugges i søvn eller ammes. Det siste har jeg gjort frem til for litt siden. Men hun sover så urolig da. Våkner og kaver hver gang hun mister puppen. Jeg våkner av alle bevegelsene hennes. Og jeg blir så sår av å ligge i samme stilling hele tiden.

Begynt å amme henne i søvn for så å legge henne i vogga. Sover alt fra en til tre timer da. Men må ammes igjen for å få henne til å sove igjen. Gjør jeg ikke det, hylskriker hun til mammahjertet blør og hun får det som hun vil. Har resignert og ammer bare for å få sove litt selv. Håper at hun sover lengre og lengre ettersom hun blir større og større.
Jøss, bor du her?... :-p

Her har vi litt samme problemstilling... Kanskje det er noe alders-betinget?! :) her har bolla sovet godt fra fødselen, sov fra 22-05 og videre etter amming! Meeeen..... For ca 4 uker siden snudde han på flisa! Da gikk det over natten. Nå legger jeg han i 19-tiden! Han sover da til ca 22. Også har vi det gående! Han våkner ca hver time. Hver tredje time MÅ han ha pupp! Gir seg ikke før han får.... Nå er vi på andre kvelden med full grøtposjon, men merka ingen forskjell inatt! Tror han bare trenger nærheten og vil kose seg! Han er en skikkelig puppegutt

Sniker fra juni :) Her sov lille bra til han var ti uker ca. Nå er han fire mnd og kåler no fælt hele natta lang. Bæsjer og kaver og spiser og skriker. Lurer på om han ikke tåler melk og prøver nå å ikke spise det siden jeg fullammer. Skal begynne med grøt veldig snart også. Skjønner ikke hva det er og det er sååå slitsomt med dårlige netter i lengden :(
Lykke til til dere andre også! Sove kan vi gjøre når vi blir gamle ;)

Sniker fra juli
Anbefaler dere virkelig bok "sove uten gråt ". Tar blant annet opp ulike søvm assosiasjoner og hvordan sakte lærer babyen å sovne selv. Er litt i febeørske det

Back
Topp