Vugge

Lene J

Forelsket i forumet
I dag har jeg vært å kjøpt vugge til lille baby.. Den er så fiiin med blonde sengekant og himmel. Skal ha den på stua som dagsoveseng. Fikk hele greia til besteforeldrene mine i julegave så slengte med en super duper madrass også[:D] Snille bestemor og bestefar[;)] Gleder meg til å sette den opp over jul og enda mer til lille jenta skal ta plass..

Jeg hadde tenkt å kjøpe vugge, men vet ikke helt hvor den skulle stått.
Må en ha vugge eller går det greit at småen sover i sprikelsengen på dagtid også?

Har du bilde? [:D]

Jeg tenkte det var greit å ha vugge på stua siden babyen sover jo mye den første tiden, åsså vil jeg ha henne der jeg er og ikke på soverommet hele tiden[;)] Har sprinkelseng som skal stå på rommet vårt. Har ikke bilde men den er på siden til barnas hus. Tror den heter Monica... Bilde er uten himmel da, den er mye koseligere med[:D]

ORIGINAL: babyz

ORIGINAL: Liquid84

Må en ha vugge eller går det greit at småen sover i sprikelsengen på dagtid også?

går selvsagt helt supert at han sover i sprinkelseng. noen mener man burde ha forskjellige soveplasser... ellers så skjønner ikke babyen forskjell på dag og natt. vet ikke jeg... her har aldri jenta mi sovet i sprinkelsenga si på dagtid, men vet mange som gjør det!
ellers går det jo helt supert å la ungen sove i vognbagen på dagtid...
overhode ikke nødvendig med både sprinkelseng og vugge.

Det er det jeg har hørt også, at en bør ha to sove plasser så dei vet forskjelle på dag og natt, men jeg har liksom ingen plass å ha en vugge ståenes fast i stuen. [&:]
hmmm, jeg har kjøpt en Emmaljunga Edge vogn da og den har jo vugge funksjon når en setter bagen på gulvet så jeg kan jo kanskje bruke den. [:)]

Eller så får jeg se den ann og skaffe en vugge vist det viser seg å bli nødvendig.

ORIGINAL: babyz

går selvsagt helt supert at han sover i sprinkelseng. noen mener man burde ha forskjellige soveplasser... ellers så skjønner ikke babyen forskjell på dag og natt. vet ikke jeg... her har aldri jenta mi sovet i sprinkelsenga si på dagtid, men vet mange som gjør det!
ellers går det jo helt supert å la ungen sove i vognbagen på dagtid...
overhode ikke nødvendig med både sprinkelseng og vugge.

Det er det jeg har hørt også, at en bør ha to sove plasser så dei vet forskjelle på dag og natt, men jeg har liksom ingen plass å ha en vugge ståenes fast i stuen. [&:]
hmmm, jeg har kjøpt en Emmaljunga Edge vogn da og den har jo vugge funksjon når en setter bagen på gulvet så jeg kan jo kanskje bruke den. [:)]

Eller så får jeg se den ann og skaffe en vugge vist det viser seg å bli nødvendig.

Vi hadde vugge til snuppa, men hun lå mer i vogna på dagtid, har edge duo vi også.. Så det er ikke nødvendig med noe annet enn vogn til dagsoving[;)]
Vi kjøpte egentlig vugga mest fordi den er et pent møbel etterpå. (kommer jo selvsagt an på hvilken vugge man kjøper det da)

Så kos med vugge! [:D] Vi skal kanskje låne en som bestefar lagde til min kusine før han døde! Syns det er utrolig søtt, men gidder ikke å kjøpe en ny en... Stemmer for at du legger ut bilde!!!![:D]

kan fint sove i sengen på dagen og, min sov i sofaen ved siden av meg på dagen de første 3 månder, når han var ca 2-3 månder la jeg han ut i vognen , han sov mye bedre der. Han vil ikke sove i sengen på dagen , men ikke noe problem å ligge han om kvelden

Min svigerfar lagde vugge til sønnen min som vi skal bruke nå også [:)] Graverer inn navnene dems og datoen de ble født.. Han brukte den både på natten og dagen.. 

Her skal babyen sove i vugge om natten, og i vognbaggen om dagen. [:)]

Vi har vugge, vogn og sprinkelseng, så her kommer det til å variere [:D]

På natten skal ungen sove i sprinkelsenga på rommet hvor vi satser på å ha det nesten helt mørkt og stille og mer kjølig.
På dagtid blir nok vogna brukt mest til å sove ute, men noen lurer inne blir det også, og det er det vogga i stua som skal brukes. Når ungen sover på dagtid kommer jeg til å ha både lys og lyder rundt den for å vise forskjellen.
I tillegg skal vi ha faste rutiner før leggetid på kvelden. Så klart blir dette litt hips om happ de første ukene spesielt, men på sikt vet jeg av erfaring at det lønner seg å skille litt på liggeplassene.

Og når det gjelder vogga så må jeg bare fortelle: Den er 82 år gammel og var laget til min mormor, altså ungens oldemor!!!!!!![:)] Den er såååååååååå fin og har virkelig sjel. Siden den er gammel er den heller ikke for stor og ruvende, men akkurat passe i stua vår. Jeg tror det er den babytingen som betyr mest for meg...

sniker:)

sist gang hadde vi vugga på soverommet, og skal det denne gangen og, på dagtid sov hun i benken eller i vogna:)

mange barn roer seg ikke så bra i en stor sprinkelseng, da de er vant med å ha det litt trangt rundt seg, men det varrierer nok fra bern til barn:)

Back
Topp