Vugge

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Hadde så lyst på vugge da mini var nyfødt men kom meg aldri til å kjøpe det da gubben skrøt på seg at han ville lage det og kom aldri så langt. Nå når nr 2 kommer til sommeren har jeg veldig lyst på vugge men lurer på dere som hadde det, hvor mye brukte dere det? Var det en nødvendighet eller kunne sprinkelseng eller vogn gjort samme nytten?
 
Hadde sprinkelseng på soverommet og vugge på stua. Fikk låne en. Hadde jeg skulle kjøpe hadde jeg valgt sånn som ikke vugger på gulvet, hvis du skjønner. Synes det var nødvendig med et sted å putte babyen på dagen. Men vippestolen (sånn som kan legges helt ned) ble også mye brukt.
 
Hadde vugge i stua begge gangene, ei gammel ei som jeg og min bror brukte da vi var små og som ble laget av vår farfar <3 Den ble brukt lite med førstemann ettersom jeg helst hadde ham i armene når han ikke trente nakke/lekte osv. Men han lå der innimellom når jeg skulle gjøre husarbeid og slikt. Følte ikke for å drasse vogna inn i stua, og soverommene var i en annen etasje, så ønsket ikke å legge ham dit heller. Andremann brukte vugga betydelig mer ettersom jeg ikke kunne sitte like mye med ham i armene, fordi jg måtte ta meg av eldstemann også, i tillegg til husarbeid osv :) Kommer til å bruke vugga ved evt flere barn også. Syns den er fin å ha i stua, og veldig kjekk å bruke når man ikke vil bruke vogna inne eller legge babyen på soverommet på dagtid i starten :)
 
Vi hadde ikke det. Mini sov i sofaen i et babynest, (som svigermor hadde sydd,) på dagen, og i sengen sin inntil vår om natten.
Etterhvert la vi ham bare i vogna, og han sover fortsatt alle daglurene sine der, noen ganger ute, og andre ganger inne.
Vi hadde ikke behov for vugge, og det er jo veldig begrenset hvor lenge man får brukt den, om den ikke er veldig stor. :)
 
Vi kjøpte vugge til barn nr 2 å hadde den på soverommet vårt å der sov han til han var 9 mnd da måtte han over i sprinkelsengen som vi flyttet inn på rommet vårt. Nå sover barn nr 3 i vugge på rommet vårt å hun er 8,5 mnd nå så vi har fått brukt den mye:) i tillegg har vi hatt sprinkelsenger på soverommene å lekegrind i stua:)
 
Vi kjøpte en slik en og er et av de beste kjøpene vi har gjort:

http://www.barnashus.no/troll-monica-vugge-hvit.html

I starten lå han i denne på stua både om kvelden og dagen, og noen ganger på badet mens jeg ordnet meg, på kjøkkenet etc. Om kvelden rullet vi den inn på vårt rom når vi la oss. Nå står den nesten hele tiden på vårt rom men trillefunksjonen har vært utrolig kjekk å ha. Har også brukt vuggefunksjonen mye, noe jeg ikke hadde trodd. Om kvelden når man er utslitt og lei av å prate får man mye gratis av å vugge i vei ;)
 
Syntes det bare ble mas. Sov i vugge på vårt soverom første 3 mnd, men de er lavere enn sprinkelsengen og egentlig unødvendig - fikk sykt vondt i korsryggen av å bøye meg over :) lagde også forferdelige lyder da mini var litt urolig i sovne og vugget seg selv fram og tilbake :p gjorde sprinkelsengen lun med babynest i stedet. Solgte vuggen ;) på dagtid sov han i babynest på sofaen eller ute i vogn!
 
Last edited:
Har vugge i stua og den er gull verdt. Har ikke fått brukt den så mye enda, da snuppa liker best å sove på mamma, men veldig fin måte å venne hun til å sove for seg selv på. Også får hun være i nærheten av oss hele tiden :)
 
Vi hadde vugge til vår mellomste, men brukte aldri vuggefunksjonen :p
 
Vi har vugge på stuen og bruker den enda til soving på dagtid. Snuppa her er 6 mnd :)
 
Back
Topp