Vugge

Vet heller ikke hva som er best. Men det blir en vugge på soverommet vårt og sprinkelseng på gutterommet. Vugga var kjempe fin da! :)

Vi har seng på rommet vårt. Trenger jeg seng på barnerommet i tillegg i begynnelsen? :) Bare ser det er så mange som skriver at de skal ha to senger :)

jeg tror ikke man trenger to senger. Holder nok med en.

Tenkte å bruke sengen på barnerommet på dagen. Slik at han venner seg til sprinkelsenga. Vugga har jeg lest at de fleste bruker bare ett halvt år også blir den for liten.Vi har ikke så stort hus. Alt er på ett plan. så tenkte å droppe lekegrind i stua og heller la gutten sove i sprinkelsenga på sitt eget rom på dagen. Men man vet jo ikke om man får kollikk barn og kanskje vugga er vårt eneste håp...

http://www.babyshop.no/senger-og-soverommet/senger/babyd-sofie-vugge
har en som ligner på denne som vi brukte første de mnd til storebror og skal bruke igjen i starten hvertfall. mener det ikke var babydan og at den het noe annet, men husker ikke hva. vi kjøpte vår på barnas hus, men finner den ikke på sidene der akkurat nå.
den ligner på denne da.

Det finnes altså såååå mange fine vugger <3 Har jo lyst på alle :p Vi skulle ha det til jentungen våres, men farfaren min laget vugge til meg. Den er jo i mine øyne den mest fantastiske vuggen, så jeg har ikke satt meg så inn i alle de typene som finnes, men guriland, skulle gjerne hatt en drøss av de, hehe :)

Vi har seng på rommet vårt. Trenger jeg seng på barnerommet i tillegg i begynnelsen? :) Bare ser det er så mange som skriver at de skal ha to senger :)

En holder lenge :) Er lurt å vente med å kjøpe alt som kan ventes med, fort gjort å bruke masse penger på ting man egentlig ikke trenger (ennå) :)

Det blir spennende tider i vente jenter! Gleder meg sykt til å møte lille nurket i magen når den tid kommer. :) Det er vårt første barn og vi gleder oss :) først må barnerommet males :D

Neida, en holder det :-) Men vi skal ha en seng på barnerommet, og en bedside crib/vugge på vårt rom for de første månedene. Den er mye mindre enn en seng, og plasseres inntil senga vår i samme høyde, uten vegg på langsiden mot senga vår. Praktisk løsning i ammetiden, og slipper risikoen med samsoving :-) Hadde ikke prioritert å kjøpe en bedside crib i tillegg om vi ikke hadde råd til det nå, da hadde jeg bare hatt sprinkelsenga på vårt rom først, og flyttet den på barnerommet når han skal inn dit :-)

det er vel ikke nødvendig med 2, men vi kjøpte den vuggen til storebror for i den leiligheten vi bodde da var det bare ett soverom og det var for lite til sprinkelseng i tillegg til vår seng.
nå kommer vi til å bruke den i starten tror jeg da siden vi har den og det er litt koselig :-)

I tillegg får vi nå en sånn "gammeldags" trevugge som er arv etter mamma som vi skal ha på stua :-)

Jeg synes det var så styrete å stå opp hver gang på natta, så da hadde jeg en lavere seng ved siden av sengen vår.
Sprinkelsenga brukte han fra han trengte mindre natt mat :-) Vuggen står nede i stuen :-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Me tenkte på Leander vugge, og ekstra krok, så me kan flytte den mellom soverom og stue i begynnelsen. Har liten plass, så er greit at den kan henge i taket ;)

Me tenkte på Leander vugge, og ekstra krok, så me kan flytte den mellom soverom og stue i begynnelsen. Har liten plass, så er greit at den kan henge i taket ;)

Husk å ha noe plast rundt hullet der kroken er satt opp :D For det drysser visst både det ene og det andre ned på babyen:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Husk å ha noe plast rundt hullet der kroken er satt opp :D For det drysser visst både det ene og det andre ned på babyen:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Takk for tips! :) Skal huske det :) Men va og tenkt å ha sånn himmel ting over, så då kjem det nok ikkje ned på babyen :)

Back
Topp