Vugge!?

Vinterbaby 2012

Flørter med forumet
Vi har fått vugge med alt av tilbehør/utstyr av kommende mormor og morfar. Den kalles "monica vugge" og har hjul og alt.. Tenkte at det er mer lettvindt å bruke den som både seng og vugge i starten? Eller burde jeg ha vugge i stua og seng på soverommet? Har ikke såå stor leilighet så tenkte bare å trille vugga i mellom seng og stue. Noen erfaringer og tips?

Ps.. Syns vi har et så stille forum så alle som har noe de lurer på, tenker på, legg ut ett innlegg da vell! :) Jeg skal i alle fall prøve å bli flinkere :)

Vi skal låne vugge/seng av min mor og far som jeg og mine 2 brødre hadde når vi var små. Samboer har lyst å ha vugge i stuen. Men jeg ser ikke vits med det, så her blir det nok kun vugga/senga på rommet. Soverommet vårt er rett ved stua, så da ser ikke jeg vits med vugge i stua:)

Veldig dumt at det er "dødt" her inne, men de fleste holder seg vel på facebook-gruppa. Prøver så godt jeg også kan, med å være aktiv her inne:)

Blir vugge i stua, og sengevugge på soverommet herhadde det med forrige

Går nok kjempefint å ha vugga som soveplass både dag og natt frem til ungen kommer seg utav :)

Vi har også denne vugga, og til første brukte vi den som soveplass både dag og natt. Trilla den bare inn på soverommet om kvelden når vi la oss. Syntes det var like greit, siden den første tiden er det ikke sånne soverutiner på barna som det blir ettehvert. Først når vi begynte å lage noe som het leggerutiner på vesla begynte vi å legge henne i senga, men brukte fortsatt vuggen som soveplass på dagtid :)

Vi brukte vugge med hjel sist og det var kjempe flott synes jeg. hadde den i stua på dagen og soverommet på natten. kommer til å bruke den denne gangen oxo:)

Jeg tror vi skal ha vugge i stua, babybay på vårt soverom og en sprinkelseng på barnets rom. Men har ikke bestemt meg helt enda...

Kunne ønske vi hadde vugge, det ser så koselig ut!

Men blir nok bare sprinkelseng på oss..

Sist gang så hadde vi en liten periode vognbaggen oppi sprinkelsenga og vugget på den...

Vi har kjøpt både vugge og seng. Synes det ser så greit ut å ha en vugge i stuen :)

Vi har kjøpt sprinkelseng til å ha på sove rommet.. Har tenkt å bruke vogna/ bagen til seng nede på dagtid;)
Vi har en stor gang som vogna kan stå i ;)

Vi skal ha en vugge på soverommet som vil bli brukt som seng på natta de første mnd. I stua kommer vi til å bruke lekegrinda som dagseng.
Forrige gang hadde vi vugga i stua, men er redd for at storebror kommer til å vugge ekstra mye og pelle på lillesøster hele tiden mens hun sover, så da er det greit å få henne litt opp og unna storebror ;)
Når hun flytter inn på eget rom skal hun få arve storebrors sprinkelseng som han skal bruke frem til han får stor-gutt-seng i 2 års gave.

Skulle ønske vi hadde vugge også :) De er jo så fine.
Her blir det sprinkelseng på soverommet. Vi har en babykurv som går på rundgang i familien etterhvert som vi får unger. Hehe. Så den blir nok brukt i begynnelsen. Men vokser som regel fort ut av den.

Det syns jeg hørtes kjempe lurt ut!!! Men seng må du jo ha etterhvert uansett, men da trenger du jo ikke ha begge deler oppslått slik at du får bedre plass. Da tar du bare i bruk senga når du legger vekk vugga. Vi må ha seng på rommet, for vi har soverom i 2.egt.
Jeg er veldig i tvil om jeg skal ha vugge.. Det er så dyrt og brukes så liten tid.. Men vi må ha en plass å legge prinsessa i stua, så hun kan få sove i fred fra storesøster :)

Jeg skal legge ut noen inlegg ;)

Vi hadde vugge i stua sist, og mini seng på soverommet.. Men nå har vi kjøpt lekegrind som blir stående på stua og seng på soverommet  Jeg synes det var en lur ide å bruke vugga som både seng/vugge når det er trangt og lite hos deg  

Var mange forskjellige meninger, er nok ingen fasit svar på dette men tror vi har funnet ut hva som er best for oss. Vi kjøpte ny sofa (ikke pga vuggen men fordi vi trengte det) og da ble det mye større plass på stuen. Så nå blir det vugge i stua og seng på soverommet. Om man vil ha vugga litt vekk fra evt bråk på dagtid så triller vi den bare inn på barnerommet. Satser på at det blir bra, er ingen skam å snu heller så vi ser hva som fungerer etterhvert :)

Vi har både vugge og sprinkelseng fra sistemann.
var veldig herlig å la han ligge i vugga på dagtid. Men er jo litt begrenset på hvor lenge de kan bruke vugga

Svigers har en 25 år gammel vugge dem vil jeg skal ha :S men jeg tror jeg kommer til å ha en lekegrind som seng i stua og seng på soverommet :)

Vi har 3 etg i vårt hus, så vi hadde vugga i stua og sprinkelseng på soverommet.
Fungerte toppers for oss!

Men skjønner godt at det er praktisk for deg å trille den frem og tilbake siden leiligheten din ikke er så stor.

Dere som har under 80kvad ville jeg anbefalt å ikke ha masse utstyr da det tross alt er korte avstander...... Vi bodde med prinsen på 65 og hadde masse møbler , det ble sykt trangt men også veldig "rotete" fordi det var så mye på ett sted.. 

Og barna kan jo fint sove på rommet når det er så kort avstand eller bare i bagen i stua ;) 
Kjøper dere hjultrekk så kan jo hele vogna tas med inn... 

Back
Topp