Vugge/next to me seng VS Sprinkelseng

Lillefrøkna

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Septemberhjertene 2018
Hei! Hvor lenge kan barnet sove i en vugge/next to me seng om natten? Hvor mange måneder tar det før barnet har vokst seg så stort at det må over til vanlig sprinkelseng (60x120)?

Jeg tenkte på foreksempel denne fra Chicco, som man kan ha ved siden av sengen og som man kan trille meg seg rundt og ikke minst også lett å pakke sammen og ta med som reiseseng :)

https://www.mimmis.no/chicco-next2me-vugge-babyseng-silver
 
Min måtte slutte med nexttome rett før 6 mnd. Det var fordi han var lang for alderen, og fordi han var begynt å bevege på seg. Ble redd han skulle rulle over i vår seng og ut! Men jeg er så glad vi hadde den frem til da! Veldig grei og praktisk :)
 
Så lenge barnet ikke er over 9kg, for lang eller for aktiv(reiser seg opp), så kan den brukes så lenge man vil :) Ser at den vuggen "bare" kan brukes fram til 9 kg.

Jeg har Troll Sun bedside crib. Sønnen min på 10 mnd bruker den fortsatt :) På sist måling ved 9 mnd var han 77,5 cm lang og 10,7 kg.
 
Last edited:
Det står jo opp til 9 kilo, og den er jo ikke så stor, så jeg vil tippe du kan bruke den i 2-3 mnd. ville nok ikke valgt denne her for den så litt vaklete ut. og mimmis har elendig kundeservice så jeg ville ikke handlet fra de uansett. ville sett på den sengen fra stokke isteden.litt dyrere, men du kan bruke den fra nyfødt til 3-4 års alderen
 
Back
Topp