Vugge/krybbe - hvilken type?

Else16

Flørter med forumet
Litt usikker på om det har vært spurt om før da men.. Venter nummer 2 nå, og ønsker meg en vugge til å ha ved min seng. Hadde ikke det med første, bare vanlig bed-side-crib, og det funket ikke så bra da baby MÅTTE vugges for å roe seg om natten. Endte med at jeg sto med vognen og trillet inne på soverommet. Noen med erfaringer/tips? Bør helst ikke ta så stor plass (leandervugge er dermed uaktuelt).
Håper noen har tips, er så mye der ute!!
 
Har brukt Leander-vugge med krok i taket til begge de to eldste, og kommer til å bruke samme vuggen igjen nå. Den er en av få ting vi ikke har solgt etter de to andre, så det er litt ekstra koselig selv om denne ikke var planlagt. I tillegg synes jeg vuggen er veldig fin da, og har vært godt fornøyd med den. Fint med vugge/svingfunkskonen og den er ganske romslig selv om den tar lite plass (med krok), med stativ krever den en del mer rom. Vi hadde krok på både soverom og i stue, så kunne vi bruke den begge steder, enkel å flytte.

4C7C2608-326E-48B5-A473-F31FC8036B19.jpeg
 
Haha, nå så jeg at du skriver Leander er uaktuelt, men er den det med feste av krok? Da tar den ikke mer plass enn bredden og lengden på vuggen, ikke mer enn andre vugger.
 
med første hadde vi det som het Troll Vugge Monica :) den har vuggefunksjon, men kan ikke ta ned noen av sidene :) den funket helt gull, men siden vi ikke hadde behov for vuggefunksjon, så har vi kjøpt bedside crib denne gangen :)
 
Tor de selger en vugge på barnashus som er ganske lik en jeg brukte sist. Den er smal og grei å vugge. Kan brukes noen mnd før sprinkel er tema.
Da kan jeg anbefale Brio sine sprinkelseng-vugge-knotter som gjør sprinkelsengen om til en lags vugge. Helt magisk løsning for oss sist
 
Litt usikker på om det har vært spurt om før da men.. Venter nummer 2 nå, og ønsker meg en vugge til å ha ved min seng. Hadde ikke det med første, bare vanlig bed-side-crib, og det funket ikke så bra da baby MÅTTE vugges for å roe seg om natten. Endte med at jeg sto med vognen og trillet inne på soverommet. Noen med erfaringer/tips? Bør helst ikke ta så stor plass (leandervugge er dermed uaktuelt).
Håper noen har tips, er så mye der ute!!
Sniker fra desember:nailbiting:
Vi kjøpte Stokke daybed. Et av de beste kjøpene vi har gjort denne gang.
Fordeler:
Lett ( enkel å flytte på. Vi brukte den inn på stuen og flytten den inn på soverommet når vi gikk å la oss. Sover enda i den hver natt, 3 mnd nå på tirsdagen)
Lett å vugge
Kan vaske trekket i maskinen
Enkel å pakke sammen og sette opp igjen
Kan brukes som reiseseng
Mini sover godt i den


Ulempa er at den er gått ut av produksjon og må kjøpes brukt.
5AD02BC0-2AB0-4139-8FF4-B87E7FF98588.jpeg
 
Haha, nå så jeg at du skriver Leander er uaktuelt, men er den det med feste av krok? Da tar den ikke mer plass enn bredden og lengden på vuggen, ikke mer enn andre vugger.

Hehe, var det stativet jeg tenkte på, at det tar stor plass. Krok kunne sikkert gått, men liker å ha mulighet til å flytte på vuggen (over til far sin side f.eks), evt til stua. Ikke sååå populært her å henge opp kroker over altHehe.
 
med første hadde vi det som het Troll Vugge Monica :) den har vuggefunksjon, men kan ikke ta ned noen av sidene :) den funket helt gull, men siden vi ikke hadde behov for vuggefunksjon, så har vi kjøpt bedside crib denne gangen :)

Har sett på den! Er vuggefunksjonen god? Hadde ikke veldig bruk for åpning inn til babyen sist.. men vet jo aldri.. babyer er jo forskjellige!
 
Tor de selger en vugge på barnashus som er ganske lik en jeg brukte sist. Den er smal og grei å vugge. Kan brukes noen mnd før sprinkel er tema.
Da kan jeg anbefale Brio sine sprinkelseng-vugge-knotter som gjør sprinkelsengen om til en lags vugge. Helt magisk løsning for oss sist

Husker du hva den heter, evt om du har bilde?
 
Sniker fra desember:nailbiting:
Vi kjøpte Stokke daybed. Et av de beste kjøpene vi har gjort denne gang.
Fordeler:
Lett ( enkel å flytte på. Vi brukte den inn på stuen og flytten den inn på soverommet når vi gikk å la oss. Sover enda i den hver natt, 3 mnd nå på tirsdagen)
Lett å vugge
Kan vaske trekket i maskinen
Enkel å pakke sammen og sette opp igjen
Kan brukes som reiseseng
Mini sover godt i den


Ulempa er at den er gått ut av produksjon og må kjøpes brukt.
Vis vedlegget 248382

Ser ikke dum ut! Men hvorfor er den tatt ut av produksjon mon tro..?[emoji849] ser det ligger en del av den på Finn, så er muligheter!
 
Sniker fra desember:nailbiting:
Vi kjøpte Stokke daybed. Et av de beste kjøpene vi har gjort denne gang.
Fordeler:
Lett ( enkel å flytte på. Vi brukte den inn på stuen og flytten den inn på soverommet når vi gikk å la oss. Sover enda i den hver natt, 3 mnd nå på tirsdagen)
Lett å vugge
Kan vaske trekket i maskinen
Enkel å pakke sammen og sette opp igjen
Kan brukes som reiseseng
Mini sover godt i den


Ulempa er at den er gått ut av produksjon og må kjøpes brukt.
Vis vedlegget 248382
Ah vurderte å kjøpe denne til 500kr på lørdag. Nå treger jeg litt gitt.
 
Sniker fra desember:nailbiting:
Vi kjøpte Stokke daybed. Et av de beste kjøpene vi har gjort denne gang.
Fordeler:
Lett ( enkel å flytte på. Vi brukte den inn på stuen og flytten den inn på soverommet når vi gikk å la oss. Sover enda i den hver natt, 3 mnd nå på tirsdagen)
Lett å vugge
Kan vaske trekket i maskinen
Enkel å pakke sammen og sette opp igjen
Kan brukes som reiseseng
Mini sover godt i den


Ulempa er at den er gått ut av produksjon og må kjøpes brukt.
Vis vedlegget 248382

Har du vippestolen også? Eller er ikke den så nødvendig? [emoji4]
 
Har du vippestolen også? Eller er ikke den så nødvendig? [emoji4]
Har den også, synes ikke den er så viktig.
Synes han sitter bedre i BB sin vippestol. Fordelen med den som er til vuggen er at man kan legge den flat om babyen sovner, er med stang til å feste leker som en babygym + at det er gode håndtak til å bære med seg rundt i huset;) Stokke sin skal også være ergonomisk riktig som BB:)
 
Back
Topp