Vugge - hvor lenge?

Pmor

Elsker forumet
jentene i juni13
Hvor lenge ca passer bebisen i vugga? Altså når går man over til sprinkelseng?

Er det ikke ca et halvt år de sier da..? Tror det var det vi fikk beskjed om i butikken da vi skulle kjøpe barneseng.

ORIGINAL: Lykke79

Er det ikke ca et halvt år de sier da..? Tror det var det vi fikk beskjed om i butikken da vi skulle kjøpe barneseng.

Har hørt det samme ja.. men varierer vel litt fra barn til barn [;)] Her kunne storebror reise seg når han var 6 mnd, så kunne nok ikke hatt vugge så lenge.

Brukte min kurv/vugge til gullet mitt til han va ca 4 mnd, e litt skummelt når de ruller rundt og prøver å reise seg, så trur d e veldig individuelt fra barn til barn.. men max 6 mnd vil æ tru å..  [;)]

Jeg har tenkt som så at vi bruker vuggen når han sover på vårt soverom (regner ikke med at det er mer enn max 6 måneder), og så flytter vi han inn på eget soverom i sprinkelsengen og tar vuggen opp i stuen -greit med en liten rasteplass i stuen tenkte jeg.

ORIGINAL: Lykke79

vi har brukt vår til ungene var ca ett halvt år[:)] da begynner de liksom å bli for store og aktive for vugge![:)]

6 mnd ja[:)] Vi har en liten vugge på stua i tillegg, men der kommer vi også til å bruke lekegrinda som soveplass. Forhåpentligvis kan han ligge en del ute i vogna på dagtid da.

Vi brukte vugga i 5-6 mnd sist. Hadde store planer om å ha den i stua og sprinkelsengen på soverommet vårt, men lillemor ville ikke sove i den store sprinkelsenga... Da ble det til at vi dro med oss vugga i de rommene vi var i.
Så da hun måtte flytte over i sprinkelsenga etter noen mnd så måtte vi pakke rundt henne med dyner og tepper sånn at senga føltes litt trangere.

Et lite tips i starten er å legge bebisen på tvers i ene enden og legge en ekstra dyne eller teppe som lager en sperring til resten av senga sånn at det ikke virker så stort[;)]

5 mnd, da ble det over i sprinkelseng på eget rom. [:)]

Vi brukte vugge til storebror var ca 5 mnd. Da begynte den å bli kort så han sparket seg oppover og dunket hodet i kanten. Ellers er det vel veldig individuelt hvor lenge man kan bruke vugge. Men bør hvertfall ikke brukes lenger når baby klarer å sette seg opp.

Kan ikke babyen ligge i sprinkelseng fra begynnelsen av ???[&:] eller missforstår jeg litt nå?? * trøtt*
Har ikke plass til noe vugge.

ORIGINAL: kajann

ORIGINAL: Lilleheg27

Kan ikke babyen ligge i sprinkelseng fra begynnelsen av ???[&:] eller missforstår jeg litt nå?? * trøtt*
Har ikke plass til noe vugge.

Klart den lille kan ligge i sprinkelsseng fra begynnelsen[:)] Men det kan vær lurt å pakke litt rundt den, så senga ikke blir så enormt stor [:D]

Takk [:D] Litt mer rolig nå :)

Vi brukte sprinkel seng som var "åpen" inn mot vår seng. Hun lå opp i ammemadrassen slik at sengen ikke skulle føles så stor:)

Back
Topp