Vugge eller sprinkelseng?

M

Moderator Marte

Guest
Skal babyen ha vugge eller sprinkelseng? Kanskje vugge på stua og sprinkelseng på soverommet? Eller kanskje dokker skal samsove den fyrste stunda?

Denne artikkelen har noen gode tips om val av barneseng :)
 
Vugge på stua/et rom i nærheten av stua og bedsidecrib på soverommet. :) Blir nok også litt samsoving i starten hvis denne er lik som førstemann.
 
Skal babyen ha vugge eller sprinkelseng? Kanskje vugge på stua og sprinkelseng på soverommet? Eller kanskje dokker skal samsove den fyrste stunda?

Denne artikkelen har noen gode tips om val av barneseng :)
Sprinkelseng. Ikea Gulliver, som både er billig og har vært best i test.

Men blir nok ikke brukt de første 6 månedene.
 
Vugge i stua og bedside crib på soverommet. Første gang jeg skal ha bedside crib, håper det et like praktisk som jeg ser for meg.
 
Vi har kjøpt en sprinkelseng til å ha på soverommet. Burde sikkert ha en seng i stua også, men det får vi se litt ann tror jeg.
 
Bedside crib på soverommet den første tida. Deretter sprinkelseng.

I stua tenker jeg å ha lekegrind denne gangen. Vil tro det etterhvert, om temperaturen tilsier det, blir dagsoving ute i vogna (både trilleturer og på balkong).
 
Skal ha vogge på stuen og sprinkelseng med bedside funksjon på soverommet.
 
Vi hadde vugge i stua og sprinkelseng på soverommet sist - ingen ble brukt! Hun lå i fanget eller babynestet (+vogn og bilstol).
Samsov helt til det var på tide med juniorseng. Så denne gangen dropper jeg vugge i stua, men skal montere sprinkelsenga. Tipper likevel det blir samsoving.
Trenger vi virkelig alle disse soveplassene til babyen?
 
Vi har stort hus og babyen sover myye i starten, så jeg syns det er kjekt med flere steder å legge fra meg baby så jeg har h*n i nærheten av meg. Blir sprinkelseng på soverommet, vugge på stua, og vognbagen syns jeg har vært kjekk med de andre. Og bilstolen blir også bært med inn med sovende baby noen ganger regner jeg med.
 
Jeg tenkte å ha nest i stua og sprinkelseng som bedsidecrib på soverommet som er rett ved siden av stua. Også blir det jo selvfølgelig soving i vogna. Bør man ha noe i sprinkelsenga? Tenker på at den kanskje er litt stor? Hvis noen skjønner hva jeg mener:)
 
Vi hadde begge deler med forrige. :) I tillegg til å bruke både vogn, bilstol (etter kjøreturer) og babynest jevnlig. Man trenger jo ikke nødvendigvis så mange sovesplassene, men jeg tenker at litt variasjon kanskje kan være en fordel? Vi opplevde at baby kjapt ble trygg på å sove litt overalt (både hjemme og borte), og det var veldig praktisk. Det kan jo såklart være heeelt tilfeldig (og vil nok variere fra baby til baby), eller så kan det ha sammenheng med at han sov både her og der fra starten av, med ulike lukter, størrelser og omgivelser generelt. :)
 
Her blir det sprinkelseng på soverom og lekegrind i stue pga hund. Han er ett år gammel golden retriever og veldig snill men vi bør ikke risikere.
 
Vi hadde vugge i stua og sprinkelseng på soverommet sist - ingen ble brukt! Hun lå i fanget eller babynestet (+vogn og bilstol).
Samsov helt til det var på tide med juniorseng. Så denne gangen dropper jeg vugge i stua, men skal montere sprinkelsenga. Tipper likevel det blir samsoving.
Trenger vi virkelig alle disse soveplassene til babyen?

Det varierer nok. Vi brukte både vugge og sprinkelseng med nr 1 og 2. De nektet samsoving.
 
Har en hengevugge som skal opp i taket i hovedstuen, en Stokke vugge som skal stå i stua nede og på soverommet blir det bedside crib inntil videre. Så blir det sprinkelseng når den blir for liten :)
 
Back
Topp