Vugge eller sprinkelseng?

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Sist hadde vi sprinkelseng fra dag en, til nattesoving. Det fungerte jo bra, men savnet muligheten til å kunne vugge litt ved behov, så nå lurer vi på om vi skulle prøvd vugge de første månedene. Har sett på bl.a. Sofie vugge fra babydan og Troll Monica vugge. Noen som har erfaringer med disse til nattesoving?
Hva har dere brukt og/eller skal dere bruke, og hva synes dere fungerte best?

Jeg har kun hatt vugge til en av mine 4. Fikk låne av ei venninne men den ble ikke brukt i det hele tatt. Alle mine babyer har ligget på fanget eller i sofaen inntullet i pledd/oppå dyna. Så har vi brukt ha vogna i stua om det må vugges lott

Vugge først så sprinkel seng :P er hverfall det vi skal ha her i hus ;) siden mamma har kjøpt vugge som vi får bruke.

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

bare sprinkelseng. Da jeg er redd den lille ikke vil sovne i senga si om den blir vandt til å vugges i søvn! Vil han ikke roe seg så får vi heller ta en spasertur i vogna :)

Vi skal bruke vugge og babynest i senga vår den förste tiden:) Vi begynte med sprinkelseng fra starten av med förstemann, men kjöpte etterhvert ei vugge.

Vi skal bruke leandervugge i starten:) har ikke prøvd ut vugge før, sist gang hadde vi kun sprinkelseng. Men jeg også savna vugge, så nå er den kjøpt inn:) skal ha en krok til vugga i stua og en på soverommet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har kun sprinkelseng og har foreløpig ingen planer om å kjøpe vugge. Får se litt etterhvert. Synes leandervuggen er så fin og kunne godt ha tenkt meg den :)

Vi skal bruke moseskurv i starten fordi vi ikke har plass på rommet og den er lett å flytte ned på dagtid. Ikke noe vugge på den. Og så er det over til sprinkelseng.

Blir vel vogn som de andre sier hvis hun ikke roer seg. Men er jo litt det å ikke bli avhengi av bevegelse for å sove. Vet ikke hvordan det fungerer... dette er jo første.

Vi skal bruke vuggen mannen sov i da han var liten først, og deretter sprinkelseng :)

Last edited:
Sprinkelseng og vogna. Har ikke plass til noe vugge :)

Vi har tenkt å ha vugge i stova og sprinkelseng på soverommet, så får vi sjå kva som fungerer best :-)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Vugge først denne gangen :) Så over i "storebror" si sprinkelseng når han er stor nok til å få seg barneseng!! ;)

Her blir det vugge om dagen og sprinkelseng om natta! :) Hadde dette sist også!

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal ha bredside crib eller feste sprinkelsenga inntil vår seng hvis det passer :) utrolig deilig å bare flytte henne frem å tilbake fra senga når hun ammes i løpet av natten :) kjøpt en kjempe fin brukt henge vugge til å ha i stua!

Jeg har kjøpt kurv jeg, som vi skal ha på soverommet de første månedene :) når han blir større skal han inn på et annet rom og opp i sprinkelsenga! :)

Hos oss blir vogna stående på stua fordi det er praktisk.
Har veranda dør rett ut til bakkeplan og ikke plass til å ha vogna inne noe annet sted. Så da blir deg enten sving der eller oppe på soverommet. Gjorde det samme med eldste og var heldigvis aldri avhengig av bevegelse for at hun skulle sovne.

Vi hadde sprinkelseng på soverommet og vogn i stua med eldstemann, så blir nok det samme nå.

Back
Topp