Vugge eller sprinkelseng?

Twinkle*Star

Flørter med forumet
Hei. Jeg har en sprinkelseng fra før, men syns den var for stor for nyfødte sist. så derfor har jeg tenkt/lyst å få meg en babyvugge med stativ. Men som sagt så kjøper man jo mye unyttige ting når man venter barn og. Så lurte på hva dere syns? hva skal eller har dere tenkt å bruke denne gangen?

Er vår første så har ikke noen erfaringer, men vi har en vugge hos mine foreldre som har gått i arv så skal bruke den når vi er der der i starten. De har også en sprinkelseng vi kan få/låne når babyen begynner å reise seg osv.

Nå bor vi på samme sted som foreldrene til kjæresten min og de har en gammel skyveseng som vi skal bruke. Skal male den på nytt og sånn da så gleder meg veldig til å få den i stand. Den er ganske retro og gammel :) Men jeg er litt usikker på hvordan bunnen bør være med tanke på risiko for krybbedød etc? Noen som vet?? Er det nok at det er litt lufting under?

På grunn av plassmangel, kommer jeg kun til å bruke sprinkelsengen. Synes også at sengen er alt for stor for en liten nyfødt, men tenker å bruke en "ammemadrass" oppe i sprinkelsenga den første tiden. Det blir trygt og godt for babyen :)

vi hadde vugge og sprinkel seng, var veldig glad i vugga. men absolutt nødvendig var den ikke :)
det går jo an å bygge rundt med tepper e.l. og

Vi kommer til å bruker vugge de første mnd. denne gangen. Forige gang sov babyen i sprinkelseng om natten og i stuen hadde vi en gammel vugge. Merket fort at hun trivdes mye bedre i vuggen hvor det var mindre plass rundt henne. Så nå finner vi ikke frem sprinkelsengen før det har gått noen mnd. tenkte vi. :)

vi har en gammel babykurv som vi skal ha i stua! Har fått ei brukt sprinkelseng gratis men den var så enorm at vi satte den på loftet, skal heller kjøpe ei Bedside Crib ammeseng å ha henne i på natta de første månedene, den er mindre og tettere, vi har heller ikke plass på soverommet til ei diger sprinkelseng. Vet mange som har satt vognbagen oppi sprinkelsenga på natta de første månedene for å få det tettere rundt babyen.

Vi har en arvet trevugge som skal få stå i stuen til dagsoving. 
På soverommet vårt setter vi opp sprinkelsengen tenker jeg, med en gang. 
Vurderte å kjøpe en Bedside Crib, men synes det blir dyrt med seng og dyr madrass som kan brukes kun noen måneder. 
Med storebror brukte vi vognbag'en til soving helt i starten, kanskje vi gjør det nå også og setter den opp i sprinkelsengen =) 
Ellers har jeg vurdert å kjøpe en Dry Ammemadrass som babyen kan ligge i i starten og ta av den ene kanten på sprinkelsengen slik at nattammingen blir enkel =) 

Vi er ikke sikker på hva vi skal denne gangen! Sist hadde vi sprinkelsengen med bare 3 sider, på min side av sengen. Skulle lette ammingen om natten, men endte med at hun sov i armkroken nesten hver natt! Klarte ikke holde meg våken under nattammingen. Denne gangen har vi litt mindre soverom og ikke noe god plass til en sprinkelseng og vurderer derfor å kjøpe en troll vugge som vi senere kan bruke som benk på jenterommet.

vugge på stua og sprinkelseng med ammemadrass på soverommet. Brukte dette til søster også, veldig praktisk!!! Kjempegrei å ha barnet oppi når jeg ammet, og når vi var ferdig lukket jeg bare siden, så fikk hun sin egen lille seng i vår store:) å så var det kjekt når vi flyttet henne fra seng til seng, for vi slapp temp forskjell:)

Her skal vi bruke vugge på stua etter pappa`n, og sprinkelseng på soverommet. Har ikke tenkt på dette med for stor plass i senga før jeg leste dette (er min første), men på neonatalavdelinger bruker de også tepper for å bygge rede til de bittesmå barna, og det funker veldig bra! Tenker jeg tar ibruk den metoden om hun blir urolig :) 

kommer til å ha vugge i stuen og sprinkelseng på soverommet. funket veldig fint sist og satser på at det gjør det denne gangen og :)

Vi skal også ha vugge i stua og sprinkelseng på soverommet.Greit å ha et sted vi kan ligge henne når vi er i stua også :-)

Storesøster bruker sprinkelsenga enda, å kommer til å gjøre det til rundt juletider hvis vi er heldige.. Kommer til å kjøpe vugge til lillebror, en sånn som det går ann å gjøre om til sittebenk når den ikke brukes til å sove i mer :)

De stativene er smarte =) 

Har vugge som pappaen min laget da vår førstefødte kom tilDen skal minstemann også bruke, som de 2 andre har gjort

Førstemann sov i vugge de to første mnd, også var det over i sprinkelseng. Prøver nok på dette denne gangen også. Syntes forresten vuggen var veldig ok å ha i stuen på dagtid:-)

Back
Topp