Vugge eller seng?

Friele

Glad i forumet
Hva skal babyen deres sove i?? Skjønner jo at sånn sprinkelseng er noe en kan bruke en god stund før de blir for store, men så har jeg tenkt litt på å bruke vugge helt i starten. Syntes det er så koselig, også så kjekt at man kan vugge de litt i søvn;) 
Er heldig å få en gammel vuggeseng av mamma og pappa da som må pusses litt på, så trenger ikke kjøpe det. Er eventuelt sprinkelseng vi må kjøpe etterhvert...
Noen erfaringer med babyseng der ute? Dette er jo min første, så har igrunn ikke peiling på hva som funker;)

Vi har begge deler. Vugga er fra jeg er liten og den skal stå nede i stua til dagsoving første tiden. Også har vi en kurv etter sambo som h*n skal sove i på soverommet den første tiden ;-) Tar vel frem sprinkelsenga når babyen er 4-6 mnd, kommer ann på str. :-)

Jeg har en moseskruv med vuggefunksjon jeg tenkte å ha ved siden av sengen og ute i stuen, og så har jeg en sprinkelseng på babyrommet.

Vår første sov stortsett i vognbagen de første2- 3 mnd. Han opplevde den som trygg og god, og den tok minst plass på soverommet vårt :) Han flyttet på eget rom når han var 2 mnd, da satte vi bagen i sprinkelsengen i starten også gikk vi over til "bare" sprinkelseng.

Denne gangen har vi en liten skuvseng på soverommet vårt og en liten hengevugge i stuen, men jeg blir heller ikke overrasket om vi tyr til vognbagen denne gangen også :)

Sprinkel seng.Fått låne ei vugge som skal stå i stua på dagtid

ok:) Ser ut som de fleste bruker en eller annen form for vugge, eller mindre seng i starten da iallefall.. Og det med vognbagen er jo også en mulighet:P vi har faktisk vuggemekanisme på den også:) 

Her blir det sprinkelseng fra dag en :-)
Og vogn ute på dagtid etterhvert :-)

Vi har sette på Stokke sleepi sengen da denne kan gjøres om til en liten spedbarnseng og til større sprinkelseng, men ikke bestemt oss for noe enda. På dagtid kommer vi nok til å bruke vogn ute og lekegrinden stort sett.

Vi har to svære hunder i hus, og vil ikke at de skal kunne legge hodet oppi vugga til den lille. De er begge snille som lam, men har ikke så lyst på en baby med hundesikkel :)

Vi kommer til å bruke en slik mosekurv i begynnelsen, men det er fordi storesøster fremdeles bruker grindsenga og tenkte hun skulle få ha den ca 6 mnd til :) Så kommer jeg til å la babyen sove i vogna eller lekegrinda i stuen. Har soverom i 2 etasje så orker ikke bære kurven opp og ned for hver dag, men med førstemann så hadde vi mosekurven i stuen og trillet den inn på soverommet når det var leggetid (hadde da leilighet).

Vi skal bruke Moses-kurv fram til 3 mnd alder, tenker jeg. Da bytter vi over til sprinkelseng.

Vi bruker vugge paa vaart soverom,og sprinkelseng paa hennes soverom.Paa dagtid kommer hun til aa sove paa soverommet sitt..Jeg skal ikke si med sikkerhet..men trodde ikke det var anbefalt at de sov i vognbaggen saa menge timer paa nattestid..Dete r jo en betydelig tynnere madrass..

Blir sprinkelsenga:) vil ikke venne ho til å bli vugge i søvn :) kommer til å bruke leikegrinda i stua som seng på dagtid:)

Sprinkelseng.
Regner med at det blir samsoving om natten. Enkelt og greit= mer søvn til meg :)

sprinkelseng på soverommet og vugge i stuen :) :)

citlon skrev:
Vi bruker vugge paa vaart soverom,og sprinkelseng paa hennes soverom.Paa dagtid kommer hun til aa sove paa soverommet sitt..Jeg skal ikke si med sikkerhet..men trodde ikke det var anbefalt at de sov i vognbaggen saa menge timer paa nattestid..Dete r jo en betydelig tynnere madrass..

vi tar tenkt til å gjøre det akkurat som dere :) hehe artig å lese :)

fru trondrud skrev:

citlon skrev:

Hi hi saa morsomt:-)Funket ogsaa veldig greit paa forstefodte ..naar tiden var moden for at hun skulle sovet paa eget rom.Saa var det ikke noe problem..for det rommet kjente hun..Litt verre med mamma og pappa,som synes det var litt skummelt i starten;-)

fru trondrud skrev:

citlon skrev:

Vi og :)

Gutten vår sov i vognbagen de første ukene, deretter i sprinkelsenga.
Det kommer vi til å gjøre denne gangen også.
Vil ikke venne babyen til vugging, men at hun finner søvnen på egenhånd. Når hun blir litt større, som 5-6 mnd, kommer vi til å bytte på å sove daglurer i seng og vogn.

Her blir det kurv på soverommet vårt i starten så sprinkelseng på eget rom så fort det går greit, men det er i 2.etg så drøyer nok litt da vi sover i første. 

På dagtid blir det nok en del vogn ute eller kurven på soverommet. 

Seng her!

Back
Topp