Vrak etter spontan abort, oppdatering

Rødt Eple

Betatt av forumet
Hei!

Jeg skriver til dere med tårer i øynene og en verden snudd på hodet.

I morgen skulle jeg reist inn på tidlig ultralyd, med skrekkblandet fryd, da jeg har en spontanabort bak meg, og dette svangerskapet startet på samme måte som forrige.

Den gangen kom det masse slim den ene dagen og neste kom blødningen, like etter uke 4. I dette svangerskapet hadde jeg en lignende episode med slim, men ingen blødning og ettersom ukene gikk kom også troen på at dette skulle gå bra. Idag kom blødningen, uke 7+2. Jeg vil tippe at fosteret døde i uke 4 slik som sist, men at kroppen ikke merket det.

Det er så ufattelig trist! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle følelsene. Orker jeg gå gjennom dette en gang til? Jeg er heldig, vi har to flotte gutter, men ønsket om nummer tre ble veldig sterk når testen var positiv. Noen gode ord for å tørre å prøve igjen?
 
Hei!

Jeg skriver til dere med tårer i øynene og en verden snudd på hodet.

I morgen skulle jeg reist inn på tidlig ultralyd, med skrekkblandet fryd, da jeg har en spontanabort bak meg, og dette svangerskapet startet på samme måte som forrige.

Den gangen kom det masse slim den ene dagen og neste kom blødningen, like etter uke 4. I dette svangerskapet hadde jeg en lignende episode med slim, men ingen blødning og ettersom ukene gikk kom også troen på at dette skulle gå bra. Idag kom blødningen, uke 7+2. Jeg vil tippe at fosteret døde i uke 4 slik som sist, men at kroppen ikke merket det.

Det er så ufattelig trist! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle følelsene. Orker jeg gå gjennom dette en gang til? Jeg er heldig, vi har to flotte gutter, men ønsket om nummer tre ble veldig sterk når testen var positiv. Noen gode ord for å tørre å prøve igjen?

Har du fått det bekreftet med ultralyd at du har mistet?
Veldig trist, har selv mistet 2 ganger tidligere etter hverandre, men fått to friske gutter etterpå og er nå gravid med nummer 3 og alt ser veldig bra ut :)
Så det trenger ikke bety at du vil miste igjrn om du blir gravid, det er faktisk veldig få som opplever 3 spontanaborter sa legen min til meg, så det er stor sjanse for at alt går bra neste gang ❤️
 
Har du fått det bekreftet med ultralyd at du har mistet?
Veldig trist, har selv mistet 2 ganger tidligere etter hverandre, men fått to friske gutter etterpå og er nå gravid med nummer 3 og alt ser veldig bra ut :)
Så det trenger ikke bety at du vil miste igjrn om du blir gravid, det er faktisk veldig få som opplever 3 spontanaborter sa legen min til meg, så det er stor sjanse for at alt går bra neste gang ❤️

Nei, jeg skulle inn i morgen, rakk å avbestille rett før 24 timers fristen. Det er ikke tvil for min del. Jeg har ikke hatt noen blødninger i de svangerskapene som har gått bra, og dette er såpass mye at det ikke er noe å lure på.

Krysser fingrene for din del☺️ takk for oppmuntrende ord. Vil det være forskjell på meg som har et svangerskap mellom hver sa?
 
Kjære deg. Jeg var også nede i dag å fikk konstantert spontan abort og sliter en del med smertene...
Tenker som så at det er bedre det skjer tidlig enn senere i hvert fall.
Hjelper å snakke med en god venninder eller søster å få luftet tankene litt tror jeg. Vi får bare krysse fingrene til neste gang Og kanskje treffes vi igjen i en ny forumsmnd
 
Uff, kjære dere dette er så ufattelig vondt.
Finn styrke i hverandre, og snakk om alle følelser..litt klisje, men jo det hjelper å få snakke om det. En mager trøst er at jo tidligere det skjer, jo «bedre» er det.
Jeg skjønner så inmari godt at du er livredd for å prøve igjen, det var jeg også-veldig lenge. Nå, ett år etter min MA i uke 20, er jeg gravid igjen. Og det er virkelig et hav av følelser, men mest av alt er jeg full av tro og håp på at det går bra denne gangen❤️

Sender dere styrkeklemmer begge to❤️
 
Så trist å lese. Vi opplevde en SA i uke 9 i februar og en MA rett etterpå. Er utrolig vanskelig å gå gjennom flere ganger. Vi har også barn fra tidligere, men det erstatter jo ikke det håpet som ble knust da vi mista. Når man opplever SA er det som regel ikke tvil, men sjekk med tester eller ta en ul så du får bekrefta at alt er ute. Noen kan blø mye (også klumper) uten å miste.
 
Jeg opplevde tre tidlige SA i høst like etter IKM. Ble så gravid og mistet i SA i uke 10 i vår. Jeg gav det en siste sjanse, denne gangen går jeg på blodfortynnende forebyggende. Er 11+2 i dag, og våger håpe på at det skal gå bra denne gangen. Har to ukompliserte svangerskap bak meg. For å takle starten av dette svangerskapet har jeg prøvd å tenkt minst mulig over at jeg er gravid. Jeg kjenner det først er nå etter jeg har kommet en uke over hvor det endte sist at jeg begynner å forholde meg til at jeg kanskje får en liten en i starten av februar. Har hatt tre ultralyden så langt, og skal på ny i neste uke. Hvis alt er bra da vil jeg nok begynne å knytte meg enda mer til den som vokser i magen. Lever selvsagt som gravid, drikker ikke alkohol osv, men utenom det prøver jeg å ikke ha så mye fokus på det. Håper dere får barnet dere ønsker til slutt
 
Huff, så trist. Føler med deg:Heartpink hadde selv en MA i mai og var helt knekt i flere uker etterpå. Heldigvis er sannsynligheten stor for at det går bra neste gang:Heartpink
 
Sender deg en stor klem ❤️ Jeg var på tidlig UL i dag grunnet kraftige smerter og blødninger i helgen, og fikk bekreftet at jeg går gjennom en SA selv. Føler med deg og vit at du ikke er alene, selv om det er en fattig trøst ❤️ Jeg hadde bare kommet til uke 5, så kan tenke meg at det er enda tøffere jo lengre på vei man er og at man har opplevd det flere ganger. Varme tanker fra meg❤️❤️
 
Liten oppdatering fra meg:D

Blødde i 7 dager, eggløsning kom først på cd 20 og ny blødning cd 27. Trodde jeg hadde fått mensen igjen, men etter tre dager stoppet det opp. Skjønte først ved jakten på ny eggløsning at jeg allerede var gravid, og er nå 6+4 uker. Min mens var tydeligvis en festeblødning. :D

Koser meg nå i aprilgruppa:)
 
Liten oppdatering fra meg:D

Blødde i 7 dager, eggløsning kom først på cd 20 og ny blødning cd 27. Trodde jeg hadde fått mensen igjen, men etter tre dager stoppet det opp. Skjønte først ved jakten på ny eggløsning at jeg allerede var gravid, og er nå 6+4 uker. Min mens var tydeligvis en festeblødning. :D

Koser meg nå i aprilgruppa:)



så fantastisk:Heartblue:Heartpink gratulerer :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Liten oppdatering fra meg:D

Blødde i 7 dager, eggløsning kom først på cd 20 og ny blødning cd 27. Trodde jeg hadde fått mensen igjen, men etter tre dager stoppet det opp. Skjønte først ved jakten på ny eggløsning at jeg allerede var gravid, og er nå 6+4 uker. Min mens var tydeligvis en festeblødning. :D

Koser meg nå i aprilgruppa:)
Gratulerer så mye! :Heartred
 
Liten oppdatering fra meg:D

Blødde i 7 dager, eggløsning kom først på cd 20 og ny blødning cd 27. Trodde jeg hadde fått mensen igjen, men etter tre dager stoppet det opp. Skjønte først ved jakten på ny eggløsning at jeg allerede var gravid, og er nå 6+4 uker. Min mens var tydeligvis en festeblødning. :D

Koser meg nå i aprilgruppa:)

Ååå, så fint å høre! Jeg aner ikke hvorfor jeg gikk inn på mars21 nå, mistet jo selv for en mnd siden. Og i det jeg trykket inn på gruppen tenkte jeg at dette blir litt vondt, men så så jeg innlegget ditt her. Det gjør meg så glad å se at du ble gravid så fort igjen, håper spiren sitter helt til mål :Heartred Og så fant jeg en trøst i det du skrev. Er nå i min første syklus etter MA, antatt el cd 19 pga kroppslige tegn og spådommer fra UL en liten uke i forveien. Begynte å spotte cd 27 jeg også, på 3. dagen nå. Har vært skikkelig langt nede i dag, da jeg innser at det nok er mensen som kommer. Men nå fikk jeg ett ørlite håp igjen :Heartred Masse lykkeønskninger videre!
 
Ååå, så fint å høre! Jeg aner ikke hvorfor jeg gikk inn på mars21 nå, mistet jo selv for en mnd siden. Og i det jeg trykket inn på gruppen tenkte jeg at dette blir litt vondt, men så så jeg innlegget ditt her. Det gjør meg så glad å se at du ble gravid så fort igjen, håper spiren sitter helt til mål :Heartred Og så fant jeg en trøst i det du skrev. Er nå i min første syklus etter MA, antatt el cd 19 pga kroppslige tegn og spådommer fra UL en liten uke i forveien. Begynte å spotte cd 27 jeg også, på 3. dagen nå. Har vært skikkelig langt nede i dag, da jeg innser at det nok er mensen som kommer. Men nå fikk jeg ett ørlite håp igjen :Heartred Masse lykkeønskninger videre!

Da krysser jeg alt jeg har for at du opplever det samme som meg akkurat nå:D og når det kommer til blødningen jeg hadde var det type bruke tampong-store mengder i 3 dager. Så blod betyr ikke nødvendigvis at alt håp er ute:). Og siden du bare spotter så kan jo det også være festeblødning:nailbiting:. Ønsker deg masse lykke til, og oppdater gjerne:Heartred
 
Da krysser jeg alt jeg har for at du opplever det samme som meg akkurat nå:D og når det kommer til blødningen jeg hadde var det type bruke tampong-store mengder i 3 dager. Så blod betyr ikke nødvendigvis at alt håp er ute:). Og siden du bare spotter så kan jo det også være festeblødning:nailbiting:. Ønsker deg masse lykke til, og oppdater gjerne:Heartred

Hihi ja er jo lov å håpe! Tusen takk :Heartred:smiley-angelic001 Må jo ha vært fantastisk å finne ut av at man er gravid når man trodde man skulle lete etter el da, hoppe frem ett par uker så tidlig er jo gull! :happy: Masse lykkeønskninger til deg også :)
 
Back
Topp