Vræææl..

missme86

Betatt av forumet
Og hylskriking når mamma skal være konsekvent å ikke bysse lillemann i søvn på dagtid. Som jeg har grua meg til dette! Prata med HS om bysseavenning, og hun sa at jeg skulle være konsekvent å la lillemann gråte litt når han ikke fikk viljen sin. Som jeg tenkte meg ble lillemann illsint når jeg ikke byssa vognen att og frem. Først prøvde jeg å legge han i senga med flaska på formidagen, han slukte den, men ville ikke sove, bare gråt. Jeg ga opp, la han i vogna uten å bysse, repeat, hylskriking. Tok han opp, roet han ned, la han ned i vogna igjen uten å bysse. Ga smokk, å sovnet gjorde han, i 2 timer!! Dette har aldri skjedd før :-D Så kom ettermiddagen, gjorde det samme og lillingen gryntet litt, ga han smokken, å slukna som et lys i 1,5 time :-D
Han har alltid bare sovet i 20 min max en halv time. Så jeg håper dette kan fungere, selv om mammahjertet mitt gråter når han gråter. Tror og håper at dette kan fungere! Er førstegangsmor, og har alltid bysset han i søvn på dagtid/ettermiddag fordi jeg ikke vil at han skal gråte. På kvelden legger vi han bare rett i senga å han sovner med en gang :-)
Er det flere som må bysse de små i søvn på dagtid/ettermiddag evt kveld som går gjennom det samme? :-) Håper søvn avler søvn her i gården :-)

Samme her, men det blir bedre for hver dag. Om kvelden er det aldri noe problem, snodig altså!

Jeg gjør meg ikke noe av å bysse litt hvis han trenger det.. Bedre det enn å la ham skrike iallfall. Synes helt ærlig de er altfor små til å drive med avvenning av diverse slag.. men det er min mening.

Kjempefint å lese at alle har forskjellige meninger, vi er jo alle forskjellige mammaer :-) Det som er så fint med slik forum :-) Men min sønn sover mye bedre om han klare å sovne av seg selv og ikke trenger å bli stimulert, derfor er jeg startet å avvenne han litt fra ekstrem byssing som jeg holdt på med.

ja her og driver eg med bysseavvening går faktisk overraskende bra. ho sover faktisk mye lenger økter her og på dagtid før har det bare vært snakk om en halv time maks. no hender det at ho sover mellom 1-2 timer=) er litt grining når eg legger ho ned men eg gir ho smokken og så roer ho seg som regel, dersom det er hyl grining tar eg ho opp og roer ho ned for så å legge ho ned igjen. men har merket at når eg tar ho opp så bruker ho faktisk lenger tid på å sovne.

Jeg prøver å legge mini uten å bysse henne i søvn, men jeg lar henne ikke gråte. Hvis hun begynner å gråte tar jeg henne opp og roer henne, prøver så å legge henne våken igjen. Dette fungerer noen ganger og noen ganger ikke. Hvis det ikke fungerer så bysser jeg henne i søvn :)

Problemet med det er at hun har begynt å våkne når jeg legger henne ned, selv om hun sover når hun legges. Husker at storesøster også gjorde det på denne alderen og derfor øver vi nå på atmini skal sovne av seg selv. Som sagt får hun ikke ligge å gråte, men legges våken i sengen :)

Back
Topp