Vorter

Altpåengang

Betatt av forumet
Hei!
Har ei jente på 6 år som har hatt ei lita vorte på siden av en finger en stund, nå har den blitt ekkel og stor og hun sier den er vond.. :-/ vi har prøvd med verucid og idag har jeg hatt på plaster med eddik på. Oppdaget også at det har kommet to nye vorter..
Lurer på om noen har prøvd noe som har funket bra relativt kjapt? :)
Jeg har bestilt time til lege altså, håper hun får fryst de, men uansett fint om noen har noen tips som funker :)

Hos oss var det kun verucid som funket. Viktig å ha på ofte og skrape av skikkelig.
Prøvd vortefri? Mange som har hatt god effekt av det, men hos oss funket det dessverre ikke.

Er noe fryse greier en kan få kjøpt på apoteket, guttungen min hadde en periode med mye vorter, men vi måtte til legen for å fryse dem vekk tilslutt.

Først skjære vortene så tynne så mulig med skalpell (kjøpt på apoteket). Skal ikke blø. Så fryse dem med greia fra apoteket. Funker på både hånd og fotvorter. På fotvorter må noen ganger gjenta behandling to og tre ganger.

Først skjære vortene så tynne så mulig med skalpell (kjøpt på apoteket). Skal ikke blø. Så fryse dem med greia fra apoteket. Funker på både hånd og fotvorter. På fotvorter må noen ganger gjenta behandling to og tre ganger.
Huff, vet ikke om jeg tør skjære :-O
Håper jo som sagt legen fryser de, men har også hørt at man ikke alltid får like god effekt av den man kjøper på apoteket for å fryse selv.. Blir ikke like kaldt...

Håper jo som sagt legen fryser de, men har også hørt at man ikke alltid får like god effekt av den man kjøper på apoteket for å fryse selv.. Blir ikke like kaldt...
Skjære kan være litt skummelt. Men jeg ble overbevist etter følgende:
Datteren hadde en stor fotvorte som vi gjentatte ganger prøvde å fryse, uten hell. Jeg tok henne med til fastlegen. Der tok sykepleieren og skar med skalpell vekk så mye død hud hun kunne. Og så frøs hun. (med samme opplegg som du selv kan kjøpe på apoteket). Hun sa at jeg selv måtte gjenta etter et par uker. Etter 3 ganger var fotvorta borte :-)

Vi var hos lege og skulle fryse, men fikk råd om verucid istedet. Av legen faktisk. Ved frysing er det ganske vanlig at de kommer tilbake.

Held på å behandle guttungen med verucid. På apoteket her sa dei vi ikkje trengte skrape med noko skarpt, at å file med ei neglefil gjorde samme nytten. Her funkar det heilt supert, men det tar jo litt tid. Har holdt på i eit par veker, men har ikkje behandla kvar dag. Av og til "sprekker" vortene litt og blør og då blir det vondt å ha på middelet. Så då ventar vi eit par dagar. I følge legen er verucid det aller mest effektive, frysing er visst både mindre effektivt og meir ubehagelig.

Vi har i alle fall god tid og er fornøgd med å sjå at dei er på veg vekk, så tar vi det i vårt tempo.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ta innsiden av bananskall og tape det fast over natta. Så lenge det er behov .
Har hørt at fryse-greier og alt annet sjelden hjelper, da vorter er virus.

Vet ikke hvordan det er nå sammenlignet med for 20 år siden, men jeg husker jeg hadde endel vorter på fingrene da jeg var liten. Prøvde ut alt mulig rart uten effekt, og måtte dessverre bare vokse det av meg.
Så det er vel sikkert forskjell fra pesron til person hvordan de forskjellige tingene virker.

Håper dere får bukt med det snart ;)

Takk for svar! :)
Har hatt på plasteret med eddik idag, å nå er vorten oppbløtt/hvit. Skulle ta på et nytt plaster nå til leggetid men da kom tårene hos vesla... Hun har såå vondt i den :'(
Så det ble uten plaster nå inatt så håper jeg hun får sove godt så blir det lege på tirsdags morgen i alle fall...

Back
Topp