Vordende storesøsken

Kiddy

Forelsket i forumet
Kommende storebror fyller 2 år i august, så vi venter ikke akkurat at han skal forstå så mye av hva som foregår, og hadde egentlig ikke tenkt å forklare det for ham før gravidmagen begynte å synes bedre. Men så er han i en periode hvor babyer er SÅ fantastiske og han prater ikke om annet enn babyer. Og båt, da. Og gravemaskin. Men mest baby.

Så vi har sagt til han at "det er en baby i magen til mamma". Han skjønte det ikke med en gang, og det er vel litt begrenset hvor godt han skjønner det nå også, men i dag fikk han spørsmål fra onkelen sin om hvor mamma hadde gjemt babyen. Han nølte ikke lenge før han kom og la hånda på magen min. Så viste han onkelen hendene sine, som om han skulle vise frem noen fine steiner - han skulle vise onkelen hvor liten babyen var. Jeg har nemlig fortalt at babyen er så liten ennå at den kan ligge i håndflatene hans og at babyen dermed må få vokse en stund til før den kan komme og hilse på storebror.

Jeg holdt på å smelte der han stod med utstrekte hender, jeg. Det er ikke rart jeg er glad i ungen, sier jeg bare ;)

Flere som har hatt varmende storesøsken-øyeblikk ennå?

Awww, herlig! *smelt* <3
Har ingen fra før, men slike historier som dette får meg til å glede meg enda mer til å få en liten en! :D

Her er jenta på snart 2,5 år veeldig bevisst på at det er baby i magen til mamma, men hun vil ikke si det til noen andre :p Hvis de spør avviser hun dem plent, men er vi alene så koser og nusser og niter hun på magen :) hun synger bæbæ lille lam for bittelille bror ;)

Åh, nå fikk jeg tårer i øynene <3 Så herlig!

Åh, så fantastisk <3 barn er noen helt fantastiske skapninger <3

♥♥♥

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Så herlig ♥ her er storesøster på 3.5 veldig opptatt av babyen i magen. Mens kommende storebror på 2 ikke har fått det med seg på annen måte enn at han ofte vil ligge å kose på magen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Nåååh :-D så kjekt :-)
Her blir jenta 2 år i november og skjønner ikke så mye av dette :-P men har ennå god tid ;-) hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

For en skjønning <3 Alle mødres drøm det du opplevde der tror jeg :D

Jentungen her er såpass stor at hun vet hvordan barn blir til og har mast om en lillebror siden hun var 3 og hun fyller 6 i neste uke.
Da vi fortalte henne det satte hun igang med å finne navn (knøttet er allerede oppkalt etter alle småsøsken til de andre barna på avdelingen, et par hunder og en katt)
Nå går det i hva hun skal mate babyen med når den blir stor nok, og at hun skal lese for babyen og gleder seg til den er så stor at hun kan leke med den. :) (kjære Gud la det bare vare) hehehe.

Så koselig:) Har ikke fortalt noe til datteren vår ennå, men skal på ul neste uke og tenkte å fortelle det da om alt ser bra ut. Gleder meg masse til å fortelle :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Storebror her er straks 6, så han forstår jo godt :p var jo nettopp gjennom dette også så ;) men han synes det er stas å brøle til magen, sånn at baby hører han. Minsten er jo for liten, han er 15mnder og elsker å slå, spesielt i magen da, så jeg sier baby aua, og det er det kjekkeste, så da sier han "au!", og slår mer ;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Fantastisk! <3 Storebror her er veldig opptatt av å kose og stryke på magen. I går kveld, etter nattasang og kos, sa jeg god natt, og at jeg var glad i han. Da fikk jeg til svar "Jeg er glad i deg også, mamma, men jeg ELSKER babyen i magen din" :)

Back
Topp