Vordende alenemødre

KjerstiHS

Betatt av forumet
Hei!
Er det flere enn meg her i gruppen som enten selvvalgt eller tilfeldig blir alenemødre i august?
Jeg har gjennomgått ivf i høst for å bli gravid, da alderen begynner å løpe i fra meg hvis jeg skal finne en mann først. Er ganske komfortabel med det valget, men siden det er første barn aner jeg ikke hva jeg går til. Er det flere som er/har vært i samme situasjon i denne gruppen?

Hei. Jeg har gjennomgått iui i høst med donor. Så da er vi iallefall to enestående ventende mammaer ❤❤ Mange tanker og spenninger rundt dette valget. Er selv veldig konfortabel med valget, og fått støtte fra alle rundt meg, men er utrolig spennende å gå gjennom dette alene.

Det er bra vi er flere:Heartred
Jeg får mye støtte fra de som vet om det jeg også, men det er ikke så mange enda. Gleder meg til uke 12 når jeg skal dele det med resten!

Heier på dere :Heartpink
Det valget gjorde eg også for en tid tilbake - så møtte eg mannen i mitt liv en kort stund etterpå så da jo ble det ingenting av.

Kult valg - og masse lykke til :Heartpink

Heier på assistert befruktning ❤️ er du medlem i Facebook-gruppen for alenemødre som har tatt ivf? Har selv partner, men ser andre linker til gruppen i den andre prøverørsgruppen jeg er medlem i.

Heier på assistert befruktning ❤️ er du medlem i Facebook-gruppen for alenemødre som har tatt ivf? Har selv partner, men ser andre linker til gruppen i den andre prøverørsgruppen jeg er medlem i.
Nei, er ikke det, ikke veldig erfaren på babyverden enda. Men skal sjekke det ut. Takk for tips!

Så nå at det stod Facebook-gruppe og ikke gruppe på babyverden. Er medlem der, men melder meg nok ut snart, blir litt skremt av å være medlem der. Virker som alle opplever SA og MA hyppig og har prøvd i årevis. Blir bare stresset av sånt.

Så nå at det stod Facebook-gruppe og ikke gruppe på babyverden. Er medlem der, men melder meg nok ut snart, blir litt skremt av å være medlem der. Virker som alle opplever SA og MA hyppig og har prøvd i årevis. Blir bare stresset av sånt.

Skjønner det. Nå er jeg med i begge kategoriene med både hyppig sa/ma, men også den som bekymrer meg gal. Om du blir mer bekymret av å lese i slike grupper bør du nok holde deg unna, ja. Får jo nesten bare tenke at hovedgrunnen til at folk er i slike grupper (ikke den med alene mødre, men assistert) er jo fordi de har prøvd i mange år og derfor velger ivf, og derfor har man slike erfaringer. De fleste svangerskap er heldigvis vellukket❤️ jeg skriver ikke åpent om erfaringene når det er sagt, uten at noen spør, nettopp for å ikke skremme.
Lykke til videre. Heia heia ❤️

*Sniker fra September gruppen*.

Kan jeg få stikke innom den tråden her innimellom og?:shy: Er i samme situasjon som dere, IVF og kommende alenemor:) Er ingen i samme situasjon som meg i September gruppen. Hadde vært hyggelig å kunne skravle litt med andre i samme situasjon:happy:

*Sniker fra September gruppen*.

Kan jeg få stikke innom den tråden her innimellom og?:shy: Er i samme situasjon som dere, IVF og kommende alenemor:) Er ingen i samme situasjon som meg i September gruppen. Hadde vært hyggelig å kunne skravle litt med andre i samme situasjon:happy:
Selvsagt!

Sniker fra juni.
Jeg er gravid etter IUI med donor :) Andre barnet, men første donorbarn :) Selvvalgt enslig denne gangen. Dette kommer nok til å gå så bra skal du se :)

Godt å lese at det er flere. Jeg er nok ikke selvvalgt alenemor, har samboer (gjennom veldig mange år) som slapp bomba at han ikke ville mer når jeg fortalte at jeg var gravid. Kjenner jeg er veldig spent.

Hei.

Fire mnd på vei og har begynt å tenke mer på praktiske ting rundt permisjonen og rettigheter. Er det noen av dere her inne som føler dere trygg og kompetent på hvilke støtteordninger en kan søke som alenemor? Har vore inne på NAV sine sider og lest, men lurer bare på om andre har satt seg inn i disse tingene?

Hei.

Fire mnd på vei og har begynt å tenke mer på praktiske ting rundt permisjonen og rettigheter. Er det noen av dere her inne som føler dere trygg og kompetent på hvilke støtteordninger en kan søke som alenemor? Har vore inne på NAV sine sider og lest, men lurer bare på om andre har satt seg inn i disse tingene?
Hei! Jeg har ikke sett så mye på det enda. Men kjenner jeg nav rett er det ikke helt intuitivt og lett å finne ut av ting på nettsiden deres.

Hei!
Er det flere enn meg her i gruppen som enten selvvalgt eller tilfeldig blir alenemødre i august?
Jeg har gjennomgått ivf i høst for å bli gravid, da alderen begynner å løpe i fra meg hvis jeg skal finne en mann først. Er ganske komfortabel med det valget, men siden det er første barn aner jeg ikke hva jeg går til. Er det flere som er/har vært i samme situasjon i denne gruppen?

Hei:) akkurat samme situasjon her! Var godt forberedt mentalt før jeg begynte. Og det viser seg at så langt, alt det jeg trodde skulle bli vanskelig å gjennomgå alene, ikke har vært noe problem i det hele tatt. Jeg gleder meg hver dag over alle de små forandringene, og jeg gleder meg til fremtiden:) og det er veldig hyggelig og betryggende å se at vi er flere!

Hei:) vet du hva denne gruppen heter?

Back
Topp