Vont å amme?

Løvebrøl

Gift med forumet
Hei. Hadde svangerskapskontoll i dag hos legen og hun tok opp dette med amming.
Hun fortalte meg at det ikke var vont å amme de første gangene men ettervert så ville det være veldig vont men etter en stund det ville gå over.
Det jeg lurer på er:
Er det vont for alle?
Og hvor lenge gjør det vont?

Har ikke tenkt på det før men nå
kjenner jeg at jeg begynner å grue meg :(

Det synes jeg var en unødvendig ting å si. For noen er det vanskelig og vondt, men slett ikke for alle. Med første slet jeg litt i begynnelsen, men med nummer to gikk det helt fint.
Kjenner flere som har strevd med ammingen, men ikke hatt vondt av den grunn. Veldig unødvendig å bekymre deg sånn.
Ikke vær redd du, spør heller om hjelp på sykehuset, sånn at du reiser hjem med god teknikk :)
Kommer nok til å gå kjempefint :)

Synes det var unødvendig av legen å skremme deg.
Selv om amminga gikk bra hos meg begge gangene så fikk jeg såre brystvorter og vonde pupper i begynnelsen med første mann (selv om han hadde riktig sugeteknikk) Det gikk over på noen dager og etter det gikk amminga som en drøm. Andre man kom rett etterpå så da var puppene i "god trening" og det ble aldri noe vondt.
Nå er det 7 år siden jeg ammet så jeg regner nesten med noen sår og vondter i begynnelsen... Men vet også godt at det går nok fort over.

Ikke bekymre deg. Kanskje får du ikke noe vondt i det hele tatt. Gled deg til å amme babyen din, det er fantastisk kontakt og kos du får sammen med den lille ;)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Spør etter veiledning på ammeteknikk og sygeteknikk med en gang :) Og ha med Purelan og Medela ammeinnlegg, gull verdt!
Jeg ble sår på den ene ganske kjapt pga sugeteknikken til snuppsi var litt feil men det kom seg fort med en god del krem og øvelse.

Jeg synd ikke det var vondt å amme med storebror, og alt gikk som en drøm! Unødvendig av legen og si sånn, for det er slett ikke alle som syns det er vondt!

håper du klarer å legge vekk "frykten", slappe av og kose det med amming til slutt :)

Jeg ble ganske sår, og så viste det seg at mini hadde for stramt tungebånd, noe som resulterer i hjerteformet tunge og feil sugeteknikk. Barnelegen ved barselavdelingen kuttet tungebåndet hans, det var fælt for meg, men tror han kom ganske fort over det. Greit å være obs på om ammingen blir vond.

Selv om du ble litt skremt så er det kanskje litt godt å være forberedt også på at det ikke nødvendigvis trenger å gå knirkefritt.. Jeg slet veldig med førstemann men nå har det ikke vert noe problem i det hele tatt! Ikke sår eller noe. Har to råd for å få det til å gå så knirkefritt som mulig
1: les alt du finner på ammehjelpen.no det kommet du til å få utbytte av!
2: be om hjelp på sykehuset! La de hjelpe deg å legge til og vise riktig sugeteknikk!
Jeg fikk ingen hjelp på sykehuset og det er nok også grunnen til at jeg slet veldig!

Jeg har vært og fått ammehjelp på sykehuset og frøken har rett grep og heg klargjør puppen rett. Men allikevel vondt de første takene hver gang! !! Og det blir sårt

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så på første episode av "Sigrid skal bli mamma" i forrige uke, og moren hennes sa at man skal dra i puppene sine 50 ganger om dagen (eller noe sånt) for at de skulle bli vant til å bli dratt litt i ;)

Back
Topp