Vondter!!

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Siste dagene fått veldig vondt i ryggen (øvre del) helst i området like under skulderbladene.. Er dette fordi ting begynner å bli tungt og jeg kan takke meg selv for at jeg ikke har trent ryggen min før? :p
 
Vet ikke, men det er aldri for seint å begynne å styrke de musklene;) du vil trenge styrke der til å tasse rundt med babyen i armene om natta i månedsvis til høsten :p hehe nei da;) sliter med de musklene når jeg jobber fulltid, for jeg er håndverker, og er avhengig av mye styrke i de musklene for å fungere P jobb, så tenker ikke over d:) mn sliter mer med nedre del av ryggen akkurat nå;P
 
Vet ikke, men det er aldri for seint å begynne å styrke de musklene;) du vil trenge styrke der til å tasse rundt med babyen i armene om natta i månedsvis til høsten :p hehe nei da;) sliter med de musklene når jeg jobber fulltid, for jeg er håndverker, og er avhengig av mye styrke i de musklene for å fungere P jobb, så tenker ikke over d:) mn sliter mer med nedre del av ryggen akkurat nå;P

Tror nok ryggen min er litt svak ja :p for har hatt de samme smertene før når jeg var litt større (har gått ned 25 kg) så nå når jeg har lagt på meg igjen (ikke like mye altså) får jeg vondt i ryggen igjen..
Skulle vel trent litt styrke også, ikke baaaare zumba :p
Men vondt og plagsomt, vil jo ikke ta smertestillende heller..

Noen som vet om det er ok med sånn smertelindrende salve??
 
Har en del vondt i nedre del av ryggen og det strekker seg nedover i rumpa så det er nok mer bekken plager. Men det er sundt å trene ryggmuskler litt allerede nå. Du taper hvertfall ingenting på det :)
 
Tror ikke Du burde bruke slik salve, les i pakningsvedlegf, eller hør med apoteket. Jeg har også en kjei rygg. Prøv en øvelse som er å stå inntil veggen med hæler, rompe og begge skulderblader. Legg håndflatene og (helst albuer) inntil veggen i 90 grader både i skulderledd, og albueledd. Deretter skal du føre hendene over hodet, deretter ned igjen. Hold alt inntil veggen hele veien (så langt du klarer) dette styrker på en god måte :)
 
Jeg har også vondt i skuldrene og rygg, hadde det før jeg ble gravid. Jeg tror jeg blir verre av at jeg ligger kun på sidene om natta nå. Orker ikke ligge på ryggen. Jeg går til fysio, det løsner opp litt.

Jeg tar paracet når det er så vondt. Snakket med to leger og jordmor, og alle sier det helt ok å ta paracet i svangerskapet.
 
Jeg har kronisk betennelse i skuldrene, og har slitt mye med smerter både før svangerskapet, og i det. Det er ikke stort som hjelper når jeg ikke er gravid heller, men paracet hjelper i hvert fall ikke. Jeg fikk resept på sånn orudis (?) salve. Den hjelper et kvarter i hvert fall :p
 
Nei får nok bare holde ut rett og slett :) tenker det kanskje blir bedre etter eksamensperioden når det blir mulighet for mer bevegelse enn bare å sitte rett opp og ned.. Får se :)
 
Back
Topp