Vondter til goder

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Noen av dere har fått med dere frustrasjon over vondtene mine som ikke tar seg opp.. Kontroll i dag viser heldigvis god modning og noen få cm åpning.. Juhuu! Nå må riene starte slik at jeg kan få møte min lille baby! Gynekologen "rev litt i hinnene" som han sa, er det det samme som stripping!?

Sent from my iPhone using BV Forum

Da er det sikkert ikke lenge igjen:D jeg aner ikke, men det kan høres ut som stripping ja. Lykke til mot mål<3

Så kjekke nyheter å få :D ja, da strippet hun deg/hinneløsning :) Håper det har bedre effekt på det enn det hadde på meg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skal tilbake om en uke... Men har masse kynnere nå, kan jo håpe det skjer noe .. ;)

Spennende!

Synes det er så mange som blir sjekket og strippet. Jeg er gravid med nr. 3 og har aldri opplevd det. Jordmoren min sa at det stedet der måtte oss langt unna fram til termin i alle fall....

Spennende!

Synes det er så mange som blir sjekket og strippet. Jeg er gravid med nr. 3 og har aldri opplevd det. Jordmoren min sa at det stedet der måtte oss langt unna fram til termin i alle fall....
Det er noe av det rareste jeg har hørt! Hvorfor skal man holde seg unna det området der når man har hatt masse kynnere og modningsrier!? Det er klart at det er greit å sjekke modning og evt åpning 2 uker før termin. Lillegutt her er stor i tillegg, så jeg skal derfor ikke gå noe over termin. Derfor blir jeg strippet.

Det er noe av det rareste jeg har hørt! Hvorfor skal man holde seg unna det området der når man har hatt masse kynnere og modningsrier!? Det er klart at det er greit å sjekke modning og evt åpning 2 uker før termin. Lillegutt her er stor i tillegg, så jeg skal derfor ikke gå noe over termin. Derfor blir jeg strippet.

Enig med deg. Hadde vært greit å visst hvordan ståa er. Skal til jordmor på tirsdag igjen så jeg får høre en gang til da.
Vet du ca hvor stor gutten din er?

Enig med deg. Hadde vært greit å visst hvordan ståa er. Skal til jordmor på tirsdag igjen så jeg får høre en gang til da.
Vet du ca hvor stor gutten din er?
Gutten min var 3600 i går, og jeg og deg har samme termindato. Ja, spør i morgen! Greit å vite hvordan ståa er tenker jeg. ;-) Lykke til!

Spennende!

Da bør ikke man ha sex heller ;)

Det er ikke veldig vanlig å bli strippet i uke 38, da tar JM spesielle hensyn ift mor og hennes form (som regel). Dette er min tredje og jeg ble strippet med nr 2, men ikke før 39+4. Min eldste veide 4.7 kg på termin, så jeg vet hva "stort" barn er ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Det er ikke veldig vanlig å bli strippet i uke 38, da tar JM spesielle hensyn ift mor og hennes form (som regel). Dette er min tredje og jeg ble strippet med nr 2, men ikke før 39+4. Min eldste veide 4.7 kg på termin, så jeg vet hva "stort" barn er ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
Det er gynekologer/fødselslegene på sykehuset som stripper meg, ikke jordmor som jeg går til de vanlige rutinekontrollene til. De vet nok hva de gjør.

Det er gynekologer/fødselslegene på sykehuset som stripper meg, ikke jordmor som jeg går til de vanlige rutinekontrollene til. De vet nok hva de gjør.
Har ikke sagt de ikke vet, det tar jeg som en selvfølge at de gjør ;). Men når det er så mange som skriver at de blir strippet, så er det greit å legge til at det ikke er normalen. I vertfall ikke så lenge før termin, eller hva?

Har ikke sagt de ikke vet, det tar jeg som en selvfølge at de gjør ;). Men når det er så mange som skriver at de blir strippet, så er det greit å legge til at det ikke er normalen. I vertfall ikke så lenge før termin, eller hva?

Sliter en med mye sammentrekninger og nedpress så er det faktisk normalt at jordmor/lege å hjelpe en sliten mor å kanskje sette fortgang i prosessen. Termin er beregnet som +/- 2 uker fra termin dato, så termin er så mangt. Og viss det ikke er normalt, så hvorfor er det da så mangen som får det gjort- som du selv skriver?

Har ikke inntrykk av at det er så mange som gjør det så tidlig, derfor jeg skriver. Og de gangene det gjøres så er det jo fordi mors plager overgår forsvarligheten for å la være, som da i ditt tilfelle. Nå er jeg tredjegangs (ikke at det har noe annet å si enn at jeg har noe erfaring med graviditeter tidligere) og har ikke hørt snakk om stripping før passerte 39 uker. Og det tross relativt store plager i de to foregående svangerskapene. De ville sjekke noe som helst før etter 39 uker.

Håper du ikke ser på dette som noe "angrep" på deg og ditt svangerskap. Bare en formidling om at det ikke nødvendigvis er normalen ;)

Du er "ved termin" når du har 2 uker ijen..

Har ikke inntrykk av at det er så mange som gjør det så tidlig, derfor jeg skriver. Og de gangene det gjøres så er det jo fordi mors plager overgår forsvarligheten for å la være, som da i ditt tilfelle. Nå er jeg tredjegangs (ikke at det har noe annet å si enn at jeg har noe erfaring med graviditeter tidligere) og har ikke hørt snakk om stripping før passerte 39 uker. Og det tross relativt store plager i de to foregående svangerskapene. De ville sjekke noe som helst før etter 39 uker.

Jeg er også tredjegangs og er blitt strippet "før termin" alle 3 gangene :)

Back
Topp