"vondter" og press der bak.

Skolelys

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Jeg er for tiden av den oppfatning at alle plager og forandringer i kroppen for tiden er ufarlige, normale og svangerskapsrelaterte.

Inni mellom så får jeg veldig vondt i "baken" i form av pressende stikk/hugg rundt endetarmen(Sorry for opplysningen). Kan gjøre vondt når jeg setter meg ned, sykler eller når jeg skal gå på do. Akkurat som det er et trykk der. Noen fler som har det slik? Eller noen som vet hva dette er??

Dette er mitt første svangerskap, så kjenner ikke igjen ting, og lurer på alt mulig:-)

Nå har jeg ikke erfaring med hemoroider, men kan det være det??

Aner ikke. Trodde det var sånn "utposninger", men det kan kanskje være langt inne uten at det vises? Ikke vet jeg, vondt er det iallefall:O

Ja,det var det jeg lurte på om det kunne... Og da kan det kanskje gjøre vondt?!? Google litt om det kanskje?

Hvis du bekymrer deg, så ta en legetime! God bedring :-)

Sniker litt jeg:) høres veldig ut som innvendige hemorider. Kjenner meg igjen. Det forsvinner mest sannsynlig etter fødsel. Pass på å ikke bli for hard i magen.

hmmmm....hva skal jeg si...
Kan være jeg blir litt detaljert nå, men men...

De siste årene har jeg hatt "problem" i den forstand at jeg får kjempevondt bak.
Det er så gale at jeg ikke klarer å stå oppreist til tider...
Alltid lurt på selv var det var, men har ikke blitt noe klokere i grunn.
Det som alltid forårsaket det var når jeg måtte på do nr 2 eller hadde en promp på lur...

Teorien min er derfor som følger; Vi har jo alle en haug med masse nerver rundt omkring i kroppen. Alle er forskjellige og reagerer forskjellig på de samme stimuli...
Jeg tror jeg har overfølsomme nerver på endetarmen min som gjør at jeg kjenner ting litt for godt til tider...

Kanskje du har noe det samme? Men at du trengte litt mer som forårsaket det vonde? (du har jo en baby om har parkert seg i nærområdet og presser på...)

Det skal også sies at hemorrider kan en få på innsiden også... (er sikkert litt nasty, men om du tar en finger i rumpa, får du samme smerte? Kan være det er en liten rakker som gjemmer seg ;-) )

Masse lykke til iallefall!

Back
Topp