Vondt

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Kan dere fortelle litt erfaringer om selve inngrepet, er det vondt og ta ut egg? Er det vondt å sette de tilbake?

Innsett er ikke vondt, men uttak kan være det.
Man får beroligende og smertestillende i tillegg til lokalbedøvelse, så det går som regel bra :)

Da de heter ut egg syns jeg det var noe av det vondeste jeg hadde gjort ( eller, å tatoveres var værre i grunn fordi det tok lenger tid).
Men etter fødselen så tenkte jeg at puh!! Uttak!! Det er jo ingenting i forhold til en fødsel!

De første 10 egga som var på venstre side gikk bra, jeg slappet av og fokuserte på pust og være avslappet nedentil. Men da vi byttet til høyre side, som alltid har vært vondest ved EL da sleit jeg. Men alt for gullegget(som ligger i armkroken min nå❤️)

Innsett er ikke vondt, men uttak kan være det.
Man får beroligende og smertestillende i tillegg til lokalbedøvelse, så det går som regel bra :)
Kan man sammenligne det med noe? Altså hvor vondt gjør det?
Jeg forstår det er individuelt, men er det som mens smerter typ følelse eller er det stikkende følelse?

Da de heter ut egg syns jeg det var noe av det vondeste jeg hadde gjort ( eller, å tatoveres var værre i grunn fordi det tok lenger tid).
Men etter fødselen så tenkte jeg at puh!! Uttak!! Det er jo ingenting i forhold til en fødsel!

De første 10 egga som var på venstre side gikk bra, jeg slappet av og fokuserte på pust og være avslappet nedentil. Men da vi byttet til høyre side, som alltid har vært vondest ved EL da sleit jeg. Men alt for gullegget(som ligger i armkroken min nå❤️)
Hmm, jeg har både født og tatovert meg så sånn sett er jeg rustet... men jeg er jo så pysete .. og jeg vil så gjerne vite mer om ivf, derfor litt dumme spm fra meg...
Lykkes du på første forsøk? Gratulerer med gullegg i armkroken <3

Kan man sammenligne det med noe? Altså hvor vondt gjør det?
Jeg forstår det er individuelt, men er det som mens smerter typ følelse eller er det stikkende følelse?

Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt. Kjente et stikk helt på slutten bare.
Menssmerter er mye verre syns jeg :)

Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt. Kjente et stikk helt på slutten bare.
Menssmerter er mye verre syns jeg :)
Det var godt å høre! Men er vel individuelt som alt annet :) men jeg vil gjerne høre mer av erfaringer som dine, for å si det sånn :p

Har hatt tre uttak og synes ikke det var kjempevondt, nesten mest spent jeg da på hvor mange egg det er. Følger med på skjermen hele tiden og jeg har alltid fått nok smertestillende og bedøvelse. Er mer vondt etterpå når medisinen går ut, da har jeg vondt akkurat som menssmerter. Innsett der har jeg hatt et veldig ubehagelig et, fikk ikke inn egget og det styra veldig. Klarte det uten smertestillende så det gikk og det var ikke direkte vondt, men ubehagelig. Men det andre innsettet var gjort kjempefort og kjente det omtrent ikke. Og alle tåler smerte forskjellig så det er vanskelig å si. Men når du har født så klarer du nok dette kjempefint :)

Jeg fikk veldig vondt, 7-8 på en skala fra 1-10 hvor 10 er vondest. Men get gikk relativt raskt og det hjalp å knipe hånden til mannen;) Så skal det sies at medisiner aldri har funket veldig bra på meg da, tror det hadde litt å si. Men det er uansett verdt det og det var ikke krise eller noe, så ikke tenk på det! Men jeg vil anbefale å ha mannen med:happy:

Innsett er ikke mer ubehagelig enn det det uansett er å ligge i en gyn.stol;)

Har had 4 uttak. 2 av dem gjorde veldig vondt, i skala tatovering smerte. Æ kunne få mere medisin men uttak varer ikke lenge og man e mere nysgjerrig på resultatet så beit bare sammen tennene. 2 andre ganga fikk æ dobbel dose med bedøvelse og kjente ingenting.

Jeg synes det var vondt. Hadde 2 uttak og begge var vondt. Hadde vondt i magen en liten stund etter uttak nr.2 men ikke etter den første.

Ta det helt med ro:) det var kun ubehagelig ved uttak. Ikke vondt. Du får jo smertestillende så du kjenner ikke så mye smerte. Tenk på at det kommer til å være verdt det når alt
Går bra:) inntaket var ikke vondt eller ubehagelig:) så dette går helt fint:)

Null stress med hverken uttak eller innsett:)

Null stress med hverken uttak eller innsett:)

Du var heldig, uttak hos meg gikk greit på venstre side, 10 poser,vondt, men holdbart. Høyre var helt forferdelig. Skulle sikkert bedt om mer anestesi, men jeg fokuserte på å slappe av og puste så orket ikke si noe.

Jeg syntes uttaket var ganske vondt, men jeg var ikke godt nok smertelindret. Men, det var fort gjort:) Ved innsett kjente jeg absolutt ingenting. Ikke at han var oppi der engang:P

Du var heldig, uttak hos meg gikk greit på venstre side, 10 poser,vondt, men holdbart. Høyre var helt forferdelig. Skulle sikkert bedt om mer anestesi, men jeg fokuserte på å slappe av og puste så orket ikke si noe.

Omtrent som min opplevelse sist gang bare at min venstre side er den vonde.

Back
Topp