Vondt ved stress/mye å gjøre

Lenja86

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg har alltid hatt vondt i magen/sterke menssmerter siden dag 1.men har gitt seg litt med noen uker i mellom,men kjenner nå i det siste,at når jeg jobber, og stresser i hverdagen så blir det værre...har blant annet vasking i jobben min,å kjenner det spesielt da om morgenen at magen blir vond.er helt nederst over skambeinet på en måte[emoji848] skal jeg bare ignorere det,eller kan det være "farlig"?Hjelper ikke å stresse ned heller,da det kommer uansett etter vaskinga.13+2[emoji170]

Det kan være at det kommer av vaskingen. Viss dette er noe du gjør mye, så kan denne stillingen slite litt på bekkenet for mange.
Det kan være lurt å høre med arbeidsgiver om det er mulig med noe tilrettelegging i forhold til vaskingen. Kanskje flere pauser, mindre området du skal vaske eller utstyr som kan lette arbeidet.

Det kan være at det kommer av vaskingen. Viss dette er noe du gjør mye, så kan denne stillingen slite litt på bekkenet for mange.
Det kan være lurt å høre med arbeidsgiver om det er mulig med noe tilrettelegging i forhold til vaskingen. Kanskje flere pauser, mindre området du skal vaske eller utstyr som kan lette arbeidet.

Ja,ga seg litt utover dagen,men så kom det tilbake da det ble mye "mas" på kontoret også... å på slutten av dagen ble korsryggen drit vond.slet med å sitte ordentlig i bilen... vet man "bare" må ta det med ro,men det er ikke bare bare det [emoji85] men må prøve å holde meg mest mulig i ro,redd å fremprovosere noe.sagt ifra til renholderne mine at det blir litt mer på dem fremover nå,så får jeg ta det mest nødvendig...

Ja,ga seg litt utover dagen,men så kom det tilbake da det ble mye "mas" på kontoret også... å på slutten av dagen ble korsryggen drit vond.slet med å sitte ordentlig i bilen... vet man "bare" må ta det med ro,men det er ikke bare bare det [emoji85] men må prøve å holde meg mest mulig i ro,redd å fremprovosere noe.sagt ifra til renholderne mine at det blir litt mer på dem fremover nå,så får jeg ta det mest nødvendig...

Det er ikke bare-bare nei, det har du helt rett i.
Jeg merket det godt bare etter en vask av huset hjemme. Et tips i forhold til kontoret er å veksle på å stå og sitte.
Jeg har alliert med meg en kollega, slik at vi tar en rundt rundt ute nesten hver dag. Da får vi begge strekt på oss og vi kan jobbe bedre etterpå.

Jeg hadde noe liknende forrige svangerskap, av og på men ganske ille ved stress. Tok det opp med legen som sa jeg måtte ta det på alvor, stresse/roe ned. Kunne fremprovosere for tidlig fødsel mente hun. Fikk tilrettelegging på jobb og unngikk sykemelding [emoji5]

Jeg har alltid hatt vondt i magen/sterke menssmerter siden dag 1.men har gitt seg litt med noen uker i mellom,men kjenner nå i det siste,at når jeg jobber, og stresser i hverdagen så blir det værre...har blant annet vasking i jobben min,å kjenner det spesielt da om morgenen at magen blir vond.er helt nederst over skambeinet på en måte[emoji848] skal jeg bare ignorere det,eller kan det være "farlig"?Hjelper ikke å stresse ned heller,da det kommer uansett etter vaskinga.13+2[emoji170]

Jeg kjenner veldig godt smerter under magen/menssmerter når jeg stresser eller gjør litt husarbeid. Er 100% sykmeldt enda pga bekkenløsning som tar knekken på meg snart.. Prøver å vaske klær og rydde litt av og til, og da kjenner jeg det veldig godt. Vaskerommet er i kjelleren og bare det å gå opp og ned trappene blir for slitsomt for både magesmertene og bekkenet.. Så det går i sneglefart. Gyn har sagt at jeg skal ta det med ro og ikke bære tungt, men man blir fort rastløs når man går hjemme.

Jeg tenker at når du får så mye smerter pga vaskinga, så bør du kunne få tilrettelegging så du slipper det. Snakke med legen din om det og få til et eller annet som passer formen din. Viktig å ta vare på seg selv:)

Har prøvd å roe ned på vasking i dag,å det gikk mye bedre,kjente bare litt på slutten.gått bra på kontoret i dag,men nå på slutten har det vært mye frem å tilbake,å da kommer menssmertene/vondtene med engang [emoji19] er en type jobb der jeg nesten aldri sitter i ro,å er for meg selv,så vanskelig å roe seg ned også...men må bare klare d så jeg da ikke fremprovoserer noe [emoji15]

Back
Topp