Vondt ved belastning av ett ben

Tea31

Flørter med forumet
Har fått så innmari vondt i høyre rumpeball. Har kun vondt når jeg belaster foten. Typisk når jeg går, reiser meg, etc. innimellom føles det ut som jeg skal miste all styrke i beienet

Skal til jordmor på mandag. Så tenkte å høre om hun kunne ha noe forslag til hva det var.

Er det noen andre som har samme type plager?

Er 32+3

Har fått så innmari vondt i høyre rumpeball. Har kun vondt når jeg belaster foten. Typisk når jeg går, reiser meg, etc. innimellom føles det ut som jeg skal miste all styrke i beienet

Skal til jordmor på mandag. Så tenkte å høre om hun kunne ha noe forslag til hva det var.

Er 32+3
Kan høres ut som om du har fått en låsning i bakre bekkenledd på høyre side. Lurt å nevne det for jordmor.
Jeg har behandlet det hos kiropraktor i forrige svangerskap, hadde vel siste behandling i uke 35 eller noe.

Er 32+3
Høres ut som bekkenplager.

Enig med de andre, har hatt bekkenlåsninger og gått til kiropraktor siden første trimester. Du burde absolutt få noen til å se på det. Lykke til :Heartpink

Jeg har det helt likt og har funnet ut at det nok er bekkenlåsning. Jeg har gjort litt øvelser hjemme de siste ukene, spesielt tøying av setemuskelen og det har faktisk hjulpet meg veldig. I tillegg merker jeg at det blir vondere om jeg sitter veldig lenge i samme posisjon, f. eks på kontorstol, så for meg hjelper det å reise seg og få litt bevegelse ila dagen.

Ville absolutt tatt det opp med jordmor, men her er noen tips til øvelser og tøying som har hjulpet meg:
https://www.lambertseterkiropraktorsenter.no/ovelser-mot-last-bekken/

God bedring ❤️

Back
Topp