vondt under venstre ribben

marimari

Glad i forumet
Må bare spørre om noen vet hva dette kan være...

I tre dager nå har jeg hatt skikkelig stikkende smerter under ribbena på venstre side, like under BH-spilen. Det er ekstra vondt hvis jeg puster dypt, og det virker som om det blir verre etter at jeg har spist og når jeg ligger. I natt kunne jeg bare ligge på høyre side, alt annet gjorde for vondt.

Har lest om gallestein, men da gjør det vondt på høyre side. Selv har jeg tenkt at det er luft som ligger og presser, men nå som det har vart så lenge er jeg i tvil.

Noen som har opplevd noe lignende? Vet jo ikke om dette er graviditetsrelatert... Tok en paracet i går kveld, men det hjalp ikke.

Orker i alle fall ikke å ha det sånn mye lenger. Skal prøve å få time hos soneterapeut eller naprapat mandag. Håper det hjelper! [:-]

Takknemlig for tips hvis noen har! [:)]

Hvis det konstant vondt har jeg ingen forslag, men det kan jo være noen små luftbobler der som du sier...
Hvis det bare er når du puster inn så kan det være et ribbein som har fått en brist, eller luft da også..
Sikkert lurest å sjekke dette hvis det ikke går over [:)]

Håper det går veldig fort over!!

Takk for svar! [:)] Tok to paracet før jeg la meg, og er faktisk litt bedre i dag. Håper det fortsetter! [:)]
Ingen andre som har opplevd dette?

Jeg har veldig vondt på høyresiden[:@] Men masse go bedring til deg[:)]

hei!

Sist jeg var gravid hadde jeg det likt.Var altså mini som pressa på ett eller annet,og presset det mot ribbeina mine.Var kjempevondt.

Vær obs om det kjennes ut som om noen har ett belte rundt ribbeina dine og strammer til,da kontakter du lege med en gang.

ORIGINAL: GuttasMamma!

hei!

Sist jeg var gravid hadde jeg det likt.Var altså mini som pressa på ett eller annet,og presset det mot ribbeina mine.Var kjempevondt.

Vær obs om det kjennes ut som om noen har ett belte rundt ribbeina dine og strammer til,da kontakter du lege med en gang.

Ehhh nå ble jeg litt redd... Hadde sånn smerter i går?? Føltes som jeg ikke fikk puste...[:o]

ORIGINAL: Christ

ORIGINAL: GuttasMamma!

hei!

Ehhh nå ble jeg litt redd... Hadde sånn smerter i går?? Føltes som jeg ikke fikk puste...[:o]

Ja, det skjønner jeg godt! Hva er dette et tegn på?

Jeg har hatt vondt akkuratt som du beskriver for et par år siden, uten at jeg var gravid da. Jeg var på sykehuset for å sjekke om det var et brudd/brist, men det var ingenting galt. Har ikke fått noen forklaring på hva det var egentlig, men jeg tror det var et lite brist.. Det kan de jo ikke se på røntgen. Men blir du værre så kontakt lege for å høre. Skader ikke å sjekke[:)]

Venninna mi hadde det mye sånn i sin graviditet.  Hun kalte det...  djevelgrep eller noe sånn... tror jeg, ikke noe farlig det hun hadde ihvertfall 

Back
Topp