Vondt under venstre ribbein

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Har skikkelig vondt under ribbeinsområdet på venstre side.
Jeg vet ikke om det er vanlig "gravidvondt" eller om det er noe mer.
Milten ligger jo også sånn ca der, og min milt er forstørret.
Så jeg vet ikke om det er noe jeg burde være bekymret for eller ikke.
Enten så er det dårlig med plass som gjør det, ettersom babyen vokser. Eller så er det milten...
Det er en slags sviende smerte jeg kjenner, samtidig som det er Skikkelig ømt utenpå magen akkurat der, som et blåmerke nesten.
Noen andre som har hatt lignende vondt eller vet hva det kan være?

Hadde tatt en telefon for å høre.
Det er jo mindre plass nå,
så mulig det er grunnen,
men hvis det er milten....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ta en tlf:)
Jeg har alltid vondt på høyre side, kjenner igjen det du beskriver som sviende og blåmerkefølelse... Alt for trangt! A
Men en tlf er bedre enn å sitte å lure, spes. nåt du har forstørret milt:)

Jeg har tidvis vondt under ribbeina, særlig det høyre. Tror det er fordi det er trangt og han presser seg under med beina sine. Skikkelig ubehagelig og ømt også på utsiden av magen. Men det kan jo være ok å ta en telefon til leveg for å være på den sikre siden :)

Jeg har det på begge sidene :-) det er mest sansynlig bare at det er blitt strekk eller en liten brist i ribbene :-) jeg har hoster mye i det siste så det er sånn jeg har fått det. Men ville kanskje sjekket det om det kan være noe annet, jeg vet jo at det er kommet fordi jeg har hostet, og blir værre av sparkene som kommer dær :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har i perioder hatt forferdelig vondt under ribbeina, mest på høyre side. Noen ganger har det verket noe sinnsykt og ført til netter med lite søvn. Jordmora sa det var vanlig, ikke farlig og ikke noe å gjøre med. Men hvis det kan ha noe med milten å gjøre tror jeg at jeg ville sjekka.

Jeg har hatt smerter under høyre ribbein, det svir veldig.
Jeg snakket med jordmor på sykehuset om dette og hun fortalte at det er muskulaturen, en betennelse i muskel. Jeg hadde det også i forrige svangerskap.
For min del har jeg blitt bedre nå som magen ikke er så høy lenger.

Takk for svar :)
Siden flere her har hatt vondt så er det jeg har sikkert ikke noe big deal.
Men for sikkerhets skyld skal jeg ringe legen å høre likevel.

Takk for svar :)
Siden flere her har hatt vondt så er det jeg har sikkert ikke noe big deal.
Men for sikkerhets skyld skal jeg ringe legen å høre likevel.
Bra :-)
Greit å ringe legen tilfelle milten.

Back
Topp