Vondt under samleie rundt eggløsning

T.C

Flørter med forumet
Hei!

Jeg hadde forhåpentligvis eggløsning den 15. mars, altså for to dager siden. Fikk positiv eggløsningstest, men har likevel vært veldig i tvil da eggløsningen skulle vært uken før. Spontanaborterte imidlertid i januar, så kan vel kanskje ha en sammenheng med den at eggløsningen ble forsinket.

Jeg har ALDRI hatt vondt under samleie, men i forgårs fikk jeg veldig vondt. Det kjentes ut som han traff noe inni meg, og jeg fikk da vondt opp i magen. Noen som har kjent på lignende? Kan det ha en sammenheng med eggløsning, og er det et tegn på det jeg tror var eggløsning faktisk var det?

Kanskje han rett og slett traff livmortappen? Jeg tror jeg har litt kort hals, og jeg tror jeg har kalkulert at han kan «stange» i meg i perioder. Nå som jeg har EL, så merker jeg at sex bakfra IKKE var ok, fordi det gjør vondt.

Tappen kan stå lavt og åpent rundt EL har jeg skjønt. Jeg har ikke så mye peil på dette, men er slik jeg opplever det iallfall.

Etter ein spontanabort kan livmor være eksta sensitiv, spesielt rundt EL eller TR, også når ein blir gravid igjen (kort tid etter SA) kan livmor føles veldig øm og vond, faktisk ganske langt ut i svangerskapet. Den kan faktisk være så øm at om du har litt hard avføring som passerer forbi livmor gir det smerter. Så at du opplever smerter slik du beskriver er heilt normalt. Både ved EL og eventuelt ny graviditet, så det er vanskelig å sei ka tid du hadde EL basert på dette ❤

Jeg får ofte vondt ved samleie rundt EL, kjenner på akkurat det du beskriver, at det kjennes ut som at han treffer noe innvendig. Jeg har kommet fram til at det er livmortappen han treffer. Den er gjerne "lavere plassert" under EL for å være "lett tilgjengelig" for spermen med tanke på mulig befruktning. Hos meg går disse smertene bort noen dager etter at EL er overstått.

Kan signere Belka87, har det akkurat likedan rundt el. Enkelte stillinger er best å unngå da :oops:

Hadde det også sånn, jeg aner ikke egentlig når el var. Men hadde andre symptomer på el akkurat disse dagene hvor sexen gjorde vondt så tipper det var sammenheng med el. Akkurst sånne støtsmerter inni magen.. ikke så godt nei huff. Håper iallefall selv at dette var ett "godt " el tegn for da håper jeg det klaffet denne gang

Dere er jaggu fine! Tusen takk for at dere svarer:Heartred Godt å høre at det er «normalt». Krysser fingrene for at det var eggløsning, og at mensen ikke kommer når den skal:love017

Legger ved et bilde av eggløsningstestene mine. Ser vel ut som den ene der må ha vært eggløsning? Er vel rart at den er så sterk hvis ikke?:smiley-angelic001

Vedlegg

• 16A717E3-29B9-4F7B-BD35-40EAA928771D.jpeg
    16A717E3-29B9-4F7B-BD35-40EAA928771D.jpeg
    22,3 KB · Visninger: 316
Va sånn jeg ble gravid, bakfra så spruten sto rett inn i livmorhalsen. Men så er jeg overfruktbar og han har supersvømmere så her sitter den bestandig på første forsøk.

Dere er jaggu fine! Tusen takk for at dere svarer:Heartred Godt å høre at det er «normalt». Krysser fingrene for at det var eggløsning, og at mensen ikke kommer når den skal:love017

Legger ved et bilde av eggløsningstestene mine. Ser vel ut som den ene der må ha vært eggløsning? Er vel rart at den er så sterk hvis ikke?:smiley-angelic001
Det ser positivt ut herfra iallfall :smiley-bounce012

Jeg har fått sånn vondt begge gangene når jeg har vært gravid. Begge gangene har vært veldig tidlig, bare dager etter eggløsning, men har endt med to fine barn. Ellers har jeg aldri bemerket ømhet ved sex:)

Jeg får ofte vondt ved samleie rundt EL, kjenner på akkurat det du beskriver, at det kjennes ut som at han treffer noe innvendig. Jeg har kommet fram til at det er livmortappen han treffer. Den er gjerne "lavere plassert" under EL for å være "lett tilgjengelig" for spermen med tanke på mulig befruktning. Hos meg går disse smertene bort noen dager etter at EL er overstått.
Har di fått egløsning og blitt gravid?

Eggstokkene ligger jo brettet bak livmora inn mot ryggraden din. Så at det gjør vondt i noen stillinger er ikke unormalt. Eggstokkene er hovne og hvis flere egg modnes samtidig kan de bli vonde. Har samme greia. Tar naproxen i 3 dager hver eggløsning for å unngå veldig vondt.

Eggstokkene ligger jo brettet bak livmora inn mot ryggraden din. Så at det gjør vondt i noen stillinger er ikke unormalt. Eggstokkene er hovne og hvis flere egg modnes samtidig kan de bli vonde. Har samme greia. Tar naproxen i 3 dager hver eggløsning for å unngå veldig vondt.
Ville unngått Naproxen om du prøver å bli gravid. Det er i kategorien NSAIDs som man skal unngå å bruke dersom man prøver å bli gravid.

Back
Topp