Vondt under og etter avføring.. OBS..Detaljer...

lindah.

Blir kjent med forumet
Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Siden rundt juletider har jeg hatt så vanvittig vondt når jeg må gjøre nr.2 .
På 6 ukerskontrollen ble jeg sjekket for utvendige hemoroider men legen fant ikke noe, men jeg fikk hemoroidesalve som jeg kunne bruke.
Gikk på do i natt rundt 00.30, klokken 04.00 våknet jeg av sinnsyke smerter... Måtte ta meg en paracett og prøve å sove...
Hva kan dette vere? Hvor regelmessig skal man gjøre nr.2??
Smertene er en blanding av smerte og "brennende", tror jeg.. Vanskelig å forklare...
Og kan hemoroider komme så sent etter fødselen? Fødselen var i sluten av november men merket ikke noe smerte før ca 1 mnd. etter den...

Det kan jo være du har fått en rift innvendig?

Jeg fikk resept på stikkpiller, og beskjed om at jeg i tillegg kunne kjøpe en krem på apoteket. Sheriproct, tror jeg den heter. Kremen er ikke på resept.
Har ikke hemoroider (gu, jeg hater det ordet), men har veldig vondt selv, og det var et legen ba meg ta. Desverre glemmer jeg alltid å ta det, så jeg får håpe det går over av seg selv [8D]

Sliter med det samme.. Her har jeg utvendige og innvendige hemorrider + noer herlige rifter akkurat i ringen *kremt kremt*. Du kan prøve sheriproct salve + stikkpiller, ac3 comfort salve, alcos anal salve eller rectogesic salve. Den siste er ganske dyr og er spesielt mot sånne rifter (fissurer). Sheriproct stikkpiller og rectogesic er det resept på, så ville prøvd de andre først. Ikke vær redd for å ta deg et par paracet når det er vondt! Det kan hjelpe å holde avføringen myk - unngå å bli hard i magen! Hvis det er noe (uansett hvor lite det er) blod på papiret når du tørker deg etter du har vært på do, kan dette tyde på enten innvendige hemorrider eller små rifter. Jeg har hatt 4 store rifter bak + masse hemmorrider siden midt i svangerskapet, og frem til nå nylig har jeg ikke klart å sitte (virkelig ikke) de dagene jeg har vært på do (ja, heeeele dagen) [:'(] Men nå er jeg på bedringens vei... Håper du blir kvitt dette snart! *beklager langt svar*

Klarer ikke å sitte jeg heller på mange timer etter at jeg har hatt avføring... Så man må jo nesten planlegge sine dobesøk etter hvilken planer man har... Tror jammen jeg tar meg en tur til JM på mandag for å få vite hva det er...

Aner ikke..
Meeeeen,ville nok ha tatt en tur til legen.
Man skal jo helst bajse hver dag,HELST flere ganger enn en også....
Men,MINST en gang om dagen.....

Back
Topp