Vondt/ubehagelig i magen

Mammatil1håperpå2

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
er 8+0 i morgen, og nå har jeg gått noen timer med skikkelig ubehag/smerter i magen. Det er nederst i magen og i eggstokk områdene, og kan gjerne komme i tak. Ingen blod på papiret, men det kjennes dessverre veldig likt ut mine tidligere opplevelser med SA/MA.
Hatt lugamentsmerter tidligere, og det kan forsåvidt være det, men da er det i såfal veldig vonde ligamentsmerter nå.

Noen som har opplevd lignende uten at noe har vært galt?
 
Jeg hadde det i forrige uke (uke 9), dro til legen som sendte meg på sykehuset og det viste seg for min del å være en cyste som har bestemt seg for å være plagsom. Men baby hadde det helt fint. Har fått de smertene igjen i dag og er like bekymra igjen til tross for at jeg fant ut av det forrige uke. Skal ikke så mye til for at noe skal bekymre oss, spesielt når man har opplevd å miste før. Tenker at om smertene vedvarer også uten blødning så kan det jo være greit for både kropp og sjel å ta en telefon til lege/gyn? Satser på at alt er bra med din lille spire [emoji173]️
 
Jeg har ikke hatt SA/MA tidligere, så jeg har ingenting å sammenligne med på den fronten. Men jeg har tidvis hatt ganske sterke smerter i mageområdet hittil i svangerskapet. Sånn at jeg har våknet på natta av dem. Endel av det er ligamentsmerter, men jeg tror mye av det faktisk er luftsmerter pga elendig fordøyelse i disse dager. Jeg har hatt endel slike luftsmerter utenom svangerskap også, kjenner dem igjen. Nesten så det stikkes med kniv nedi der. Det kan være ganske skummelt og ubehagelig mens det står på.

Jeg har tenkt at så lenge det ikke kommer blod og jeg har sett på UL at fosteret ligger der det skal og ikke utenfor, så har jeg prøvd å forholde meg helt rolig.
 
Har kjempevondt nede i magen / mot ene eggstokken nesten hver dag. Har vart i over en uke. Liker det ikke, men blør ikke og ul viser alt er bra.

Lurer på om det er lihamentsmerter som er forverret pga forstoppelse. Fikk tatt ul av eggstokken og der så alt OK ut.
 
Back
Topp