Vondt på tissen sin.. Noen som har peiling ?

April-lykke

Glad i forumet
Lille gutten min på 2 1/2 har i dag klaget på at han har vondt på tissen sin..Er ganske rød helt framme.. Hylte i sta når jeg tok av han bleien, og skulle vær borti for å se nøyere på det.. Eller er allmenntilstanden i grunnen helt fin, litt småsutrete, men det kan like godt komme av at vi har stressa rundt i hele dag i grunnen.. Har ikke feber heller. 

Noen som har peiling på hva det kan være ? 

Gutten min hadde noe som kalles balanitt (http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/forhudsbetennelse-balanitt-2342.html) for et par uker siden. Han var veldig rød og hoven på hele tissen. Var på legevakten med ham, og fikk bare beskjed om å la han bade i grønnsåpevann et par ganger om dagen, og ellers være veldig nøye med vask nedentil. Og passe på at det ikke var såperester igjen ved vask. Han ble helt fin i løpet av et par dager. Men googlet litt og har sett at noen trenger/får noen salve hos legen får det samme.

Sønnen min på nesten samme alder fikk dette for et par måneder tilbake, tok ikke mange timene føre hele penis var hoven og blåaktig. Vi reiste på legevakta på kvelden og det endte med kur og kirurgen som så på han blei enig med overlegen om at det beste var å operere han kort tid etter, for det kommer ofte tilbake.. Dette var pga av at han hadde aaaalt for trang forhud..

Høres ut som det SeHvaSomSkjer beskriver, forhudsbetennelse.
Gutten min hadde dette i sommer, og vi fikk beskjed på legevakta om å rengjøre under forhuden med lunkent vann i en engangssprøyte. Gjorde dette daglig i et par dager og det gikk over av seg selv. Gjorde det da han satt i badekaret, lettest sånn.

Samme som min gutt hadde for et år siden. Kommer av for trang forhud som mange andre sier. Vi fikk klorheksidin hos legen da, men han sa også at det går å rense med saltvann. Det gjør vi innimellom hvis vi ser den er litt rød. Går over på et øyeblikk da. MEN, det er nok greit å dra til legen med han.

Ææææ ! Nå fikk jeg helt vondt av lillegutten min, stakkar.. Får se det ann i morgen ! Er han like rød om ikke mer så blir det legen neste ! 

Nå sover han godt, så stresser ikke med noe legevakt nå iallefall.. Håper bare han sover hele natta uten å våkne og ha det vondt :) 

Myggeline skrev:
Samme som min gutt hadde for et år siden. Kommer av for trang forhud som mange andre sier. Vi fikk klorheksidin hos legen da, men han sa også at det går å rense med saltvann. Det gjør vi innimellom hvis vi ser den er litt rød. Går over på et øyeblikk da. MEN, det er nok greit å dra til legen med han.

Her var det ikke pga trang forhud, men pga bakterier/sand/annet rusk som hadde kommet seg under der.

Ja, vist han er like rød i morgen eller verre kontakter jeg lege..Skal se litt ann i natt også, sniktitte litt ned i bleia.. Blir den kjempehoven i løpet av natta blir det legevakten ! 

Back
Topp