vondt på høyre siden av magen?

jcecilie

Gift med forumet
Jeg begynte i natt trur jeg siden jeg sov enda dårligere i natt en jeg gjør ellers for tiden. Våknet til Morgen med vondt i høyre siden av magen. Sånn ca midt på. Det er smerter som minner om hold og sviing. Og er forskjellige grader i smerte. I stad var det så vondt at jeg ikke greide nesten å gå. Og etter 20 min ca så ble det bedre. Etter 30 min ca kom smerten tilbake. Men ikke så ille som i stad. Men det er vondt. Lurer på også om det går litt bak på ryggen på høyre side, men litt usikker om de har forbindelse sammen. Babyen rører på seg, men ikke der jeg har vondt. Så trur ikke det er spark fra baby som gjør det.

Noen som Vet hva dette kan være? :)

Ikkje sikkert det er det samme. Men eg var på ul med Høgre nyre pga smerter på siden/ryggen. Det var rett og slett for mye belastning på den pga babyen. Er veldig ofte den siden det skjer på. Men kan skje på begge sidene. Men det var ikkje farlig og dei gjør ingen ting med det. I mitt tilfelle blei det bedre når eg slutta og ligge på den siden. Og lener meg mer til venstre. Det var stor forsjell på nyrene sa legen. Men det var normalt pga graviditet og kom til og ordne seg selv etterpå :) minte litt om smerten ved Nyrebekkenbettenelse som eg hadde for 10 år siden. Men mildere smerte.

Høres ut som at det kan være gallestein? Er vanlig at gravide får det. Ville sjekket det opp hvis det fortsetter.

Jeg hadde problemer i jula. Da var det nyra. Høres ut som det er noe av det samme som jeg hadde. Jeg hadde utvidet nyrebekken/men kan å være nyrestein. Drikk mye vann å prøv å avlast nyren. Det vil si ligg på venstre side.

Høres ut som nyrestein eller gallestein. Begge deler er vanlige plager i svangerskap.

Ta kontakt med lege! ;)

Takk for svar jenter:) skal heldigvis til jordmor imorgen så får jeg høre hva hun sier. Liker ikke den smerten her, for det gjør vondt:sorry:. Så håper det går over igjen snart:)

Hoppas smerter førsvinner. Du får ta det opp med jordmor imon eller så kontaktar du legen din

Back
Topp