Vondt på høyere side nederst i magen

Banouti

Flørter med forumet
Veit ikke om det er noe å bekymre seg for,men nå har jeg hatt vondt noen dager. Først trodde jeg det var pga forstoppelse, så sluttet på jern sånn at det skulle løsne,men hver gang jeg måtte på do å tisse så var det forferdelig vondt å gå. Nå er smerten der hele tiden. Noen som kjenner seg igjen? Smertene ligger nederst på høyere side og oppover.

Kan være urinveisinfeksjon. Selv hsr jeg nettopp vært innlagt på sykehuset med ekstreme smerter nederst på venstre siden som har vart I 12 dager. Og legen fant ingenting. Anbefaler en tur til lege hvis det er veldig plagsomt og ta litt prøver.

Ja det er plagsomt,ja da skal jeg ringe dem til mandag. Kan jordmor ta test? For har time der denne uka

Er det farlig å ha urinveisinfeksjon?
Om det ikke behandles kan bakteriene gå oppover i urinveiene og lage nyrebekkenbetennelse. Det fører ofte til sykehusinnleggelse og intravenøs antibiotikabehandling. Så greit å sjekke. Du kan kjøpe hjemmetest på apoteket. :)

Jeg hadde en uoppdaget UVI for mange år siden. Endte med sykehusinnleggelse og kraftigste antibiotikakuren ever!
UVIen gikk videre opp i nyrene og etter 3 turer på legevakta her i byen så reiste jeg hjem til mine foreldre for å få trøst og omsorg. Etter 2.5 time på buss og ca 4 timer hjemme endte det med bytur i ambulanse. Klarte ikke sitte så fikk ambulanse for å kunne ligge. Etter 1.5 time med ambulansen kom jeg inn på sykehuset og det ble tatt masse prøver. Fikk beskjed om at hadde jeg kommet 3 timer senere hadde jeg ligget i likposen.( en sykepleier trodde jeg hadde dødd da hun kom inn på rommet og skulle gi meg ny pose med medisin og intravenøs væske og hun ikke fikk kontakt med meg. Da så jeg meg selv ligge i senga mens jeg fløy rundt i rommet ved taket. Så at hun ristet kraftig i meg og sjekket hjerterytmen.) Nyrene var så angrepet at jeg ble satt øverst på transplantasjonslista.
Heldigvis klarte kroppen min å ta imot antibiotikaen og nyrene begynte å livne til igjen. Ble sendt hjem etter 3 døgn på sykehuset.

Så ikke vent med å kontakte legen. Gjør det i dag.

Jeg hadde temp på 41 over 3 døgn før jeg kom til en lege som undersøkte meg skikkelig. De 3 første gadd ikke å sjekke meg annet enn å se meg i ørene og halsen selv om jeg sa at jeg hadde vondt i magen. Og sa at det var bare influensa. Takk og lov at jeg fulgte magefølelsen og reiste hjem, selv om det var en slitsom tur.

Blindtarmen sitter i området du beskriver, slik jeg oppfatter det. Kan være verdt en sjekk!

Uansett hva smertene kommer av, så ring nå i kveld. Ikke vent til mandag.
Her er en klar regel jeg fikk fra noen leger: Ved magesmerter som ikke går over iløpet av noen timer skal lege kontaktes!

Back
Topp