Vondt og fjerne tannstein?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Ca 1 gang i året drar jeg til tannlegen, og da fjerner han tannstein. Vet ikke om jeg er veldig plaget med tannstein, men det vises iallefall godt etter 1 år :p

Nå har tannlegen min fått tannpleier på kontoret, og jeg var til kontroll hos ho i går. Koslig jente! Ho fjerna tannstein og grovpusset tennene mine. Og det var vondt!

Aldri før har det gjort vondt ass. Men denne gangen kjente jeg det godt, begynte og blø i tannkjøttet gjorde jeg og. Og ho brukte lang tid på dette her.

Jeg mener ikke ho gjorde feil altså, ho var ganske grundig, og tennene mine ser veldig bra ut nå.

Jeg begynner bare og stusse på om kansje tannlegen min ikke har gjort en så bra jobb tidligere lissom :p

Hvordan opplever dere andre det, gjør det vondt når de fjerner tannstein?!

litt ubehagelig, men deilig etterpå :D
lenge siden sist.. kanskje få gjort det snart..

Dollface skrev:
litt ubehagelig, men deilig etterpå :D
lenge siden sist.. kanskje få gjort det snart..

Det er så gøyalt og kjenne at det faktisk er mellomrom melleom tenna!

Jeg syntes det var dødsvondt! emoticon  Spørs gjerne hvor følsom du er i tannkjøttet og sånn - jeg var gravid sist jeg gjorde det, og paaaain altså! Følsomheten forandrer seg jo i forhold til syklus og slikt også (såvidt jeg har skjønt)...

Morellskatten skrev:
Jeg syntes det var dødsvondt! emoticon  Spørs gjerne hvor følsom du er i tannkjøttet og sånn - jeg var gravid sist jeg gjorde det, og paaaain altså! Følsomheten forandrer seg jo i forhold til syklus og slikt også (såvidt jeg har skjønt)...

Oohkeii!

Ja jeg har iallefall aldri opplevd at jeg begynte og blø fra tannkjøttet.
Har en mistanke om at tannpleiern var 10 ganger grundigere en tannlegen min.

Men jeg er fornøyd idag da

Jeg syns ikke det var spes vondt. Men som noen andre her sa, veldig deilig etterpå

Jeg synes det er ganske vondt og blør alltid masse fra tannkjøttet etterpå. Kommer sikker an på hvor på tannen tannsteinen sitter. Noen ganer føler jeg tannlegen nesten er nedi tannkjøttet og det er ikke godt

Ikke vondt, men ubehagelig vil jeg si.

Men heldigvis har jeg sjelden tannstein, heller hull. Og de er jo noe verre å få vekk!!

Synes ikke det gjør spesielt vondt å fjerne tannstein. Bare litt underlig liksom.. Skraper og skraper. Jeg produserer vel mye spytt og da er det normalt å få tannstein.
Må selv fjerne det hver gang jeg er hos tannlegen :/

Back
Topp