Vondt nederst i ryggen.

Spireknoppen

Blir kjent med forumet
Våknet for en time siden av at jeg hadde vondt i ryggen. Uansett hvordan jeg ligger, er det vondt. Det er på høyre side og går litt nedover låret. Hva kan dette være? Bør jeg være brkymret?

Det kan jo være bekkenløsning? Jeg fikk det veldig tidlig i mitt forrige svangerskap..

Høres ut som bekkenløsning, og at noen nerver muligens ligger i klem. Jeg hadde kraftig bekkenløsning i forrige svangerskap, og har hatt vondt siden - i hoftene, ryggen og rumpa. Dette svangerskapet blir nok en dans på roser :P det jeg prøver å si er at du må høre på kroppen din, ikke presse deg og kanskje ta en time hos en behandler :)

Ved en prolaps i ryggen, kan nervene komme i klem og smertene kommer nedover beina og noen ganger helt ut i hælen eller tærne. er det noe lignende som skjer ved bekkenløsning? detta kan jeg ingenting om :)

jeg vet ikke hvordan det skrives, men det høres ut som når jeg har hatt ishias (?haha). eller bekkenløsning

isjias er en følge av en prolaps i ryggen. har hatt det og hadde vondt nedover baksiden av rumpa og låret, og nedover i leggen. bekkenløsning derimot vet jeg ingenting om:)

Hvor tidlig kan man få bekkenløsning da? Synes d høres så tidlig ut i uke 9, men sikkert fult mulig...

Var hos Naprapat i dag (har problemer med nakken) og han sa at det er forskjell på bekkenløsning og bekkenlåsing. Bekkenløsning skal visst gjøre vondt foran, mens dersom det ikke er vondt foran er det mulig at bekkenet bare er låst og da kan det rettes opp igjen hos Naprapat eller kiropraktor. Leger vet visst ikke alltid forskjellen. Kjekt å vite dersom det er noe å gjøre med er det jo verd et forsøk :)

niandi skrev:
isjias er en følge av en prolaps i ryggen. har hatt det og hadde vondt nedover baksiden av rumpa og låret, og nedover i leggen. bekkenløsning derimot vet jeg ingenting om:)

Isjiasnervene kan ligge i klem uten at du har hatt prolaps. Det er nemlig et av mange problemer jeg har med ryggen min.. 

En time hos fysio (jeg anbefaler egentlig osteopat) hadde sikkert ikke vært så dumt :)

Spireknoppen skrev:
Hvor tidlig kan man få bekkenløsning da? Synes d høres så tidlig ut i uke 9, men sikkert fult mulig...

Det kan man få veldig tidlig. Det blir først og fremst styrt av hormonene :) Hormonene gjør bekkenet ditt "slerkete"!

Hm... satser på at det ikke er det.. Får se det an et par dager. :)

Back
Topp