Vondt nederst i magen

Håp2016

Elsker forumet
Jeg har i flere dager nå hatt perioder der jeg har vondt nederst i magen, er for det meste stikkinger/støt som kommer(kommer en ganske skarp smerte). Skal være litt over trusekanten. Kan gjøre ganske vondt til tider. Noen som vet hva dette kan være?
Usikker på om jeg burde få det sjekket.

Vanskelig å si, jeg har opplevd lignende når babyen legger seg på en rar måte. Ellers kan det være bekkenet, ligamentsmerter, at magemusklene holder på å dele seg osv. Men er man urolig så er det uansett greit å få ting sjekket, så er det ut av verden etterpå :)

Kan ta det med legen på fredag da kanskje :) har vert til og fra i flere dager. Kommer uansett om jeg ligger/sitter eller står :/

Eg får også smerter nederst i magen, men hos meg fører de til at eg må løpe akutt til toalettet.
Er som sterke menssmerter hos meg...
Verken jm, gyn eller dia lege på sykehuset kunne svare på hva det er, de tippet at det var lille som presset på noe.

Eg får også smerter nederst i magen, men hos meg fører de til at eg må løpe akutt til toalettet.
Er som sterke menssmerter hos meg...
Verken jm, gyn eller dia lege på sykehuset kunne svare på hva det er, de tippet at det var lille som presset på noe.
Innimellom så blir det do på meg også. Så får jeg vondt i korsryggen etterpå.. syntes bare at det var så rart at det kun er i midten nederst på magen :)

Innimellom så blir det do på meg også. Så får jeg vondt i korsryggen etterpå.. syntes bare at det var så rart at det kun er i midten nederst på magen :)

Hos meg kommer det veldig plutselig og så kommer det veldig skarpe smerter, må nesten puste meg gjennom det.Så murrer det en stund etterpå i korsryggen og foran i magen etterpå

Jeg får det ikke i korsryggen etterpå. Men prøv å kjenn etter hvordan ungen ligger når det kommer.
Men som Rosa skriver høres mer ut som at det kommer av tarmen, om det ender med do tur.

Jeg har i flere dager nå hatt perioder der jeg har vondt nederst i magen, er for det meste stikkinger/støt som kommer(kommer en ganske skarp smerte). Skal være litt over trusekanten. Kan gjøre ganske vondt til tider. Noen som vet hva dette kan være?
Jeg var hos legen på mandag og tok opp akkurat der med vondt i magen nederst. Ingen spor av uvi. Pga noen spor av blod et par ganger blei jeg også sendt på sjukehuset for sjekk og ul. Fant ikke noe galt. Men de spurte en del om jeg hadde hatt vondt i korsryggen også, noe jeg ikke har hatt. For fikk jeg det fikk jeg beskjed om å ta kontakt med lege igjen. Det er sikkert ikke noe galt, men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med lege. Mye bedre med en sjekk for mye enn en for lite:)

Jeg var hos legen på mandag og tok opp akkurat der med vondt i magen nederst. Ingen spor av uvi. Pga noen spor av blod et par ganger blei jeg også sendt på sjukehuset for sjekk og ul. Fant ikke noe galt. Men de spurte en del om jeg hadde hatt vondt i korsryggen også, noe jeg ikke har hatt. For fikk jeg det fikk jeg beskjed om å ta kontakt med lege igjen. Det er sikkert ikke noe galt, men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med lege. Mye bedre med en sjekk for mye enn en for lite:)
Huff da..har du vert bedre etter du var hos lege?
kanskje jeg skal ringe jordmor og snakke med henne. :)

Har hatt det samme. Ifølge min lege kan det være begynnende bekkenløsning, spesielt hvis man også har fått mer smerter i korsryggen. Har blitt sendt på bassengtrening for å forebygge plagene.

Men jordmor sa at man aldri kan vite sikkert om det er bekken eller ei, for det er så mange ulike bekkenplager og tøyninger som skjer nede i magen på denne tiden. Så lenge man ikke hadde blødninger eller kynnere parallellt med smertene fikk jeg beskjed om at de er ufarlige :)

Huff da..har du vert bedre etter du var hos lege?
kanskje jeg skal ringe jordmor og snakke med henne. :)
Det kommer og gått litt, men trøster meg med at absolutt alt så fint ut på ul på sykehuset, så da er det nok ikke noe farlig iallfall.
Min søster hadde også mye smerter i magen da hun gikk gravid, legene fant aldri ut hvorfor?
Ringte du jordmor??

Det kommer og gått litt, men trøster meg med at absolutt alt så fint ut på ul på sykehuset, så da er det nok ikke noe farlig iallfall.
Min søster hadde også mye smerter i magen da hun gikk gravid, legene fant aldri ut hvorfor?
Ringte du jordmor??
Jeg ringte, men hun var ikke på jobb den dagen. Jeg skal til legen i morgen så tenkte å høre med henne først :)

Legen mente det kanskje kunne være musklene i magen. Hun har ikke helt peiling, så vet ikke helt jeg...

Sliter med det samme som deg :-( Var hos legen min i dag å han sa det var muskulært. Det er kun vondt på høyre side til meg da.

Sliter med det samme som deg :-( Var hos legen min i dag å han sa det var muskulært. Det er kun vondt på høyre side til meg da.
Var innom føden idag, sporte de da jeg var der om hva det kunne være. De mente det var ligamentsmerter/ muskulære smerter.
Håper det gir seg snart :)

Back
Topp