Vondt nederst i magen

endeligtre <3

Flørter med forumet
Hei ❤️
Er det andre enn meg som opplever å ha sinnsykt vondt nederst i magen?
Det føles ut som det er noe som presser seg ned eller at babyen legger seg helt nederst i magen slik at det blir et helt sinnsykt press. Litt vanskelig smerte å forklare, men blir litt bekymret og lurer på om jeg skal kontakte føden?

Det har vært sånn av og på i en uke nå og spesielt på natten. Da kan det være så ille at jeg våkner og ikke klarer å snu meg i sengen nesten uten å bite tennene sammen
 
Jeg ville ringt og spurt ja... er godt mulig det er ufarlig, men veldig greit å få det bekrefta av fagfolk. Aner ikke hva det kan være, dessverre. Kanskje ligamentsmerter?
 
Jeg ville ringt og spurt ja... er godt mulig det er ufarlig, men veldig greit å få det bekrefta av fagfolk. Aner ikke hva det kan være, dessverre. Kanskje ligamentsmerter?

Takk for svar :)
Huff jeg aner ikke :(
Har hatt mye av ligamentsmerter men er en annen type smerte nå føler jeg...
Jeg ringer å hører for sikkerhets skyld :) bedre en gang for mye eller enn for lite
 
Takk for svar :)
Huff jeg aner ikke :(
Har hatt mye av ligamentsmerter men er en annen type smerte nå føler jeg...
Jeg ringer å hører for sikkerhets skyld :) bedre en gang for mye eller enn for lite
Ja, det er helt sant! :) lykke til, hold oss oppdatert!
 
Lykke til. Eg har litt press der nede.. Men no har eg hatt ein del vonde kynnere og lillegutt har snudd seg med hodet godt ned i bekkenet.. Så er litt smerte når han presser litt på.. Men ring å hør:)
 
Hei ❤️
Er det andre enn meg som opplever å ha sinnsykt vondt nederst i magen?
Det føles ut som det er noe som presser seg ned eller at babyen legger seg helt nederst i magen slik at det blir et helt sinnsykt press. Litt vanskelig smerte å forklare, men blir litt bekymret og lurer på om jeg skal kontakte føden?

Det har vært sånn av og på i en uke nå og spesielt på natten. Da kan det være så ille at jeg våkner og ikke klarer å snu meg i sengen nesten uten å bite tennene sammen

Usikker på om det jeg opplever er det samme men jeg har sånn pressligninde smerte nederst i magen når jeg anstrenger meg eller når jeg hoster/nyser... Veldig vondt men får dort over igjen heldigvis...
 
Jeg har hatt vondt nederst i magen de siste dagene jeg også, men i dag har det gått over til at det kjennes ut som mensensmerter :/ satt seg i rygg og lår også.
 
Jeg begynte å få vondt nederst i magen i går (kjennes ut som om det er inni skjeden, så langt ned kjenner jeg det), og i dag er det enda verre. :inpain:
Skikkelig press nedover også, konstant, som om jeg har mensen liksom.
Kjente på magen da jeg var på do for litt siden, og det virker som om den lille jenta vår har flyttet seg nedover,for nå er det mykt helt øverst og hardt nederst. Virker som om hun har dårligere plass der nede også, for mye mer bevegelser hele tiden.

Men er ikke dette litt tidlig? Jeg er 28+4 i dag.

Føler svangerskapet har vært ganske problemfritt frem til nå, men dette er skikkelig ubehagelig, og på grensen til vondt. :meh:
 
Jeg har hatt perioder hvor jeg har hatt sinnsykt vondt i magen enten ved kynnere og ligamentsmerter eller om jeg egentlig må på do pluss luft i magen, akkuratt som om det blir klemt fast og ikke kommer noe sted, det gjør utrolig vondt!
 
Usikker på om det jeg opplever er det samme men jeg har sånn pressligninde smerte nederst i magen når jeg anstrenger meg eller når jeg hoster/nyser... Veldig vondt men får dort over igjen heldigvis...
Sånne smerter har jeg hatt/har jeg også!!
 
Har snakket med ei koselig dame på føden nå :)
Hun sa det mest sannsynlig var bekkenet som låste seg og at leddbåndene der nede strekker seg noe veldig nå pga det er stor vekstperiode fremover så det var heldigvis normalt og ikke noe farlig, bare veldig veldig vondt til tider. Hun sa også noe om at babyen ofte kunne legge seg godt ned i bekkenet som gjør at det kjennes ut som den er på vei ut noen ganger, akkurat slik det føles
Jeg fikk tips om å ligge med pute mellom beina på natta og kontakte fysioterapeut eller kiropraktor :) dem kan visst hjelpe til med slike ting.
 
Nesten litt godt å se at andre også har det :( var rimelig skremmende de første gangene, stikker skikkelig til noen ganger...
Ja... Var veldig ekkelt i begynnelsen!! Heldigvis kjent masse liv samtidig, så har slått meg til ro med at det ikke er noe farlig... Men veldig skremmende og grusomt vondt!! Jeg nyser mye om dagen, så gruer meg hver gang jeg kjenner at jeg må nyse :(
 
Ja... Var veldig ekkelt i begynnelsen!! Heldigvis kjent masse liv samtidig, så har slått meg til ro med at det ikke er noe farlig... Men veldig skremmende og grusomt vondt!! Jeg nyser mye om dagen, så gruer meg hver gang jeg kjenner at jeg må nyse :(

Ja er nok helt normalt. Jeg også sliter når jeg nyser, ikke bare gjør det vondt i magen, det stikker i rygge og jeg holder på å tisse på meg, hver gang... Haha :p
 
Back
Topp