Vondt når jeg trener - stoppe eller fortsette?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Ja.. Får vondt i bekkenet av enkelte treningsøvelser, og lurer på om det er lurest å da fortsette eller stoppe? Det er ikke veeeldig vondt, men kjenner liksom det stikker litt :)
 
Min fysioterapeut sier at en aldri skal gjøre noe som er vondt hvis en har en skade. Og bekkensmerter er ikke noe å tulle med.
 
Hvis det feks er bekkenløsning skal du ikke presse deg, det kan ødelegge mye for deg.
 
Får du vondt ville jeg stoppet...

Evt få veiledning på om du gjør det riktig..

Er du gravid?
 
Hvis det er bekkenløsning og du får vondt bør du la være å gjøre de øvelsene. Er det muskulært/låsning kan du tilpasse det.
Var det jeg fikk beskjed om av fysio ihvertfall:)
Skal ikke gjøre noe som man får vondt av når det kommer til bekkenløsning, for da kan det bli verre
 
Verken stoppe eller fortsette, men tilpasse har jeg lyst til å si. :) Jeg har veldig bekkenløsning for tiden, men det er helt utrolig hvor mange forskjellige treningsøvelser jeg kan gjøre om jeg tilpasser dem, og finner løsninger som ikke gjør vondt. :) De fleste muskler kan trenes på flere måter, og du må for all del ikke skade deg selv med trening som gjør vondt i ledd.
 
Verken stoppe eller fortsette, men tilpasse har jeg lyst til å si. :) Jeg har veldig bekkenløsning for tiden, men det er helt utrolig hvor mange forskjellige treningsøvelser jeg kan gjøre om jeg tilpasser dem, og finner løsninger som ikke gjør vondt. :) De fleste muskler kan trenes på flere måter, og du må for all del ikke skade deg selv med trening som gjør vondt i ledd.

Enig med deg;)
 
Det som gjør vondt slutter du med. Gjør heller andre øvelser...
 
Stopp med det som gjør vondt,event få veiledning av noen som kan det☺
 
Ok, tusen takk for svar:) tenkte liksom egentlig at man kanskje skal pushe seg litt, og at dette på sikt kunne være bra og forebyggende for smertene, men så feil kan man ta! :)
 
Får du vondt ville jeg stoppet...

Evt få veiledning på om du gjør det riktig..

Er du gravid?

Jepp, jeg er gravid og har begynt å kjenne bekkenløsning å nå de siste ukene, så det er nok derfor jeg får smerter under trening. Er 13 uker på vei. Øvelsene har jeg fått fra fysioterapeut før jeg ble gravid, og fikk beskjed om at det bare var å fortsette med dem i svangerskapet og. Men mulig jeg må ta en tlf og høre da :)
 
Jepp, jeg er gravid og har begynt å kjenne bekkenløsning å nå de siste ukene, så det er nok derfor jeg får smerter under trening. Er 13 uker på vei. Øvelsene har jeg fått fra fysioterapeut før jeg ble gravid, og fikk beskjed om at det bare var å fortsette med dem i svangerskapet og. Men mulig jeg må ta en tlf og høre da :)

Synes jeg du skal gjøre ;)

Gratulerer med spiren! Og stå på videre ;)
 
Back
Topp