Vondt i venstre side/rygg

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Sent i går kveld fikk jeg akutt vondt i venstre side/ryggen. Synes det er vanskelig å lokalisere helt eksakt. Fikk for meg at det var tarmslyng og fikk helt panikk her jeg lå( i senga). Tarmen fungerer ikke akkurat bra om dagen... Panikken fikk i hvertfall satt i gang litt action, for kom meg på do og fikk gjort litt:P Men det hjalp ingenting egentlig. Har ligget våken i natt med unntak av kanskje en time. Føler det har roet seg en del, men kjenner fortsatt litt til det. Er en verkende følelse og gjør vondt å ligge på begge sider. Noen som har vært borti det? Muskulært kanskje? Er helt ferdig i dag og kommer til å ringe jobben og si jeg ikke kommer. Det verste jeg vet, men orker virkelig ikke å presse meg gjennom dagen.

Stemmer også for hastetime hos lege. Kan være ufarlig men fint å få det bekrefta.

Terskelen skal være lav for å oppsøke lege som gravid.

Min bekkenlåsning begynte som vondt helt nederst i korsryggen på ene siden. Kanskje det kan være noe sånt?

Sent i går kveld fikk jeg akutt vondt i venstre side/ryggen. Synes det er vanskelig å lokalisere helt eksakt. Fikk for meg at det var tarmslyng og fikk helt panikk her jeg lå( i senga). Tarmen fungerer ikke akkurat bra om dagen... Panikken fikk i hvertfall satt i gang litt action, for kom meg på do og fikk gjort litt:p Men det hjalp ingenting egentlig. Har ligget våken i natt med unntak av kanskje en time. Føler det har roet seg en del, men kjenner fortsatt litt til det. Er en verkende følelse og gjør vondt å ligge på begge sider. Noen som har vært borti det? Muskulært kanskje? Er helt ferdig i dag og kommer til å ringe jobben og si jeg ikke kommer. Det verste jeg vet, men orker virkelig ikke å presse meg gjennom dagen.

Ville kontaktet legen. God bedring!

Ville nok også kontaktet legen - er jo vanskelig for oss her å synse om sånne smerter. Men jeg har noe lignende og det er forårsaket av en betennelse rundt den ene nyren. Altså ikke i selve nyren, men betennelse som følge av bekkenproblemer...

Ja, ring legen! Å være nervøs er heller ikke bra for babyen og deg!

Hvordan er det med urin? Kan være urinveisinfeksjon, evt nyrebekkenbetennelse! Veldig vanlig som gravid, ikke alltid man får symptomer. Ville tatt med en urinprøve til legen :) god bedring!

Da sitter jeg på legekontoret og venter på svar på urinprøva. Skal inn til legen etterpå. Var her i går også, men for noe annet. Legen får meg alltid til å føle meg som hypokonder, så jeg gruer meg:(

Hmm, hatt noe av det samme i natt og dag tidlig. Men også mot mage og stråling til alle kanter. Økte smerter når jeg trykket på, og vondt for å bruke benet på tilsvarende side. Hadde tilfeldigvis time hos gyn i formiddag, hun mente det var muskulært. Enten knyttet til rygg eller bekken. Babyen hadde det i alle fall bra, det er det viktigste [emoji175]

Da har jeg vært hos legen og han trodde det kunne være nyrestein. Urinprøven var heldigvis helt fin. Håper virkelig jeg ikke opplever dette igjen. Fikk høre hjerteslagene til babyen da, så den har det fint:Heartred

Da har jeg vært hos legen og han trodde det kunne være nyrestein. Urinprøven var heldigvis helt fin. Håper virkelig jeg ikke opplever dette igjen. Fikk høre hjerteslagene til babyen da, så den har det fint:Heartred
Har du hatt nyrestein før?
Pappa hadde det i fjor, og det virket skikkelig smertefullt :(

Har du hatt nyrestein før?
Pappa hadde det i fjor, og det virket skikkelig smertefullt :(
Aldri hatt det før. Håper heller jeg aldri opplever slike smerter som jeg har hørt folk har hatt:( Uff, synes ikke dette svangerskapet er noe koselig egentlig:sorry:

Aldri hatt det før. Håper heller jeg aldri opplever slike smerter som jeg har hørt folk har hatt:( Uff, synes ikke dette svangerskapet er noe koselig egentlig:sorry:
Vet at andre jeg har hørt om har fått skikkelige smertestillende ved nyrestein på tross av graviditet. Det er mye bedre for fostret å bli litt dopa enn at du har det vondt. Håper legen snakket med deg om at du må komme deg på legevakt (og eventuelt bli innlagt) om du skulle få mye smerter i forbindelse med dette.

Håper også at det ikke er det for din del *krysser fingrene*

Vet at andre jeg har hørt om har fått skikkelige smertestillende ved nyrestein på tross av graviditet. Det er mye bedre for fostret å bli litt dopa enn at du har det vondt. Håper legen snakket med deg om at du må komme deg på legevakt (og eventuelt bli innlagt) om du skulle få mye smerter i forbindelse med dette.

Håper også at det ikke er det for din del *krysser fingrene*
Jeg måtte faktisk spørre selv hva jeg skulle gjøre hvis det kom igjen:eek: Jeg vet jo at jeg må ringe legevakta, men syntes faktisk han burde si det, uten at jeg spurte. Ellers krysser jeg fingrene for at det var noe helt annet og at det ikke kommer igjen:D

Back
Topp