Vondt i tissen...

Jaja

Gift med forumet
Etter jentungen min hadde badet isted og jeg skulle ha på henne bleie begynte hun å hyle og kneip sammen beina og sa hun hadde vondt i tissen. Klarte til slutt å få henne til å spre beina og prøvde å se om hun var sår eller noe men jeg såg bare at hun hadde mye hvitt "belegg" mellom kjønnsleppene og hun hylskreik når jeg skulle se etter og sa at det var vondt. Skjønner ikke hva det kan være. Kan det være sopp? Hun har klagd litt av og på de siste dagene men har bare trodd hun var sår jeg... (hun blir veldig lett sår) Hun er litt forkjøla for tiden og i bhg har hun visst ikke vært helt seg selv. Vært veldig sint og i dårlig humør. Kan jo kanskje ha noe med dette å gjøre...

Jeg har bare gutter, så jeg ahr lite erfaring med "jentetisser" [8D][&o]

MEN jeg ville kansje ringt lege eller HS bare for å forhørt meg?

Er det noe annerledes med tissingen hennes, er det noe smerter i den forbindelse/lukt ol?

UVI?

Hmmm tenker flere ting...

Urinveisinfeksjon....men da hadde hu vel klaget når hu tisset også vil jeg tro...
eller at hu kanskje ikke tåler bleia? Noen bleier er også av litt dårligere kvalitet enn andre....tenker på å holde på fukten osv...det hvite kan jo være "tisserester" som irriterer og gjør det sårt.

God bedring med jenta di! Bare å klæsje på med sink krem [:)]

De kan få sopp selv om de er så små!

Hun har ikke klagd når hun tisser. Og jeg har null luktesans for tiden så jeg har ikke kjent noe lukt heller. Bruker de samme bleiene som vi alltid har brukt. Kanskje jeg skal prøve å ta litt olje og få vasket skikkelig innimellom der i morgen tidlig. Fikk jo ikke komme skikkelig til isted så... Hvis hun klager like mye da så får jeg ringe hs eller lege på mandag.

jeg ville prøvd å vaske vekk det hvite belegget med en myk klut og vann jeg.

Mini her i huset fikk sånn nesten hver gang vi bada og hadde brukt for mye såpe faktisk.
Nå er hu 8 år og om hun vasker seg med annen såpe enn lactasyd sin så svir det og kommer hvit belegg med en gang.

Med UVI hadde hun nok hatt veldig vondt når hun tisset også. var veldig plaget med det selv da jeg var liten.

Vet du om hun har herpesviruset i seg? Altså vonde munnsår til tider? Det kan visst smitte til underlivet, men regner med du kanskje hadde sett det dersom det var det første utbruddet.

Dersom det er sopp kan hun ha klødd seg til rifter eller noe slikt...?

ORIGINAL: Gothia

Mini her i huset fikk sånn nesten hver gang vi bada og hadde brukt for mye såpe faktisk.
Nå er hu 8 år og om hun vasker seg med annen såpe enn lactasyd sin så svir det og kommer hvit belegg med en gang.

Å nå kom jeg på noe! Hun dusjet for noen dager siden også fikk hun en liten dæsj med sånn asan såpe som hun kunne vaske magen med. Men hun tok og vasket i tissen med den. Kanskje vi ikke klarte å skylle vekk alt og at det er det som gjør at hun har vondt. For hun sa aua rett etterpå. Det hadde jeg glemt helt til nå.

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: Gothia

Å nå kom jeg på noe! Hun dusjet for noen dager siden også fikk hun en liten dæsj med sånn asan såpe som hun kunne vaske magen med. Men hun tok og vasket i tissen med den. Kanskje vi ikke klarte å skylle vekk alt og at det er det som gjør at hun har vondt. For hun sa aua rett etterpå. Det hadde jeg glemt helt til nå.

Kan være det ja.

Jeg tåler ikke Asan og kan få sopp-lignende symptomer av å bruke det. Jeg tåler bare Dr.Greve. Så det er en mulighet i alle fall [:)]

Det hvite belegget er heeeelt vanlig hos jenter, det er talg som produseres for å beskytte. Problemet er bare at vi fra naturens side ikke er skapt til å bruke bleier, så med bleier blir det jo veldig tett nedi der under talget. Dette kan føre til sårhet. Det du må gjøre er å ta en q-tips eller en tynn myk kompress som du fukter godt med olje, og stryker forsiktig av det hvite belegget. Deretter klapptørker du forsiktig og smører med litt zink. Man skal ikke gni av det belegget med makt, bare forsiktig fjerne det man får av. Om du gjør dette jevnlig, noen dager i uka, så slipper du at det blir sårt under.
Jeg har erfaring med jentebarn selv, og jeg kan med stor sikkerhet si at dette lite trolig er sopp eller noe som ikke kan fikses på en enkel måte:)

Tok en klut i dag og fuktet med olje og fikk tørket vekk litt. Så smurte jeg med en stellesalve. Hun grein litt der og da og sa det var vondt men rett etter vi hadde fått på bleia så sa hun at det ikke var vondt lengre. [:)] Så var nok noe der som plaget henne.

Back
Topp