vondt i symfysen

Smiley77

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Skisesongen er jo her og jeg er så glad i gå på langrennski. Det er jo så deilig å komme seg ut! Men siste gangene så har jeg fått så vondt i symfysen etterpå. Foreløpig har jeg bare prøvd å overse ettersom lysten på å ta seg en langrennstur har vært større enn smertene etterpå. men føler jo at det ikke lover så godt for resten av skisesongen. Hva gjør dere? Dropper alt som medfører litt smerter eller biter tennene sammen?

Tenker du på kynner-liknende smerte? I såfall ville jeg frastått fra skigåing. Det er kroppen som gjør motstand og sier i fra, og det burde man høre på. Eller misforstår jeg "smerten" din? :p

Jeg ville droppet det! Jeg hadde bekkenløsning med smerter hovedsakelig i symfysen forrige svangerskap, og om jeg hadde tatt mer hensyn tror jeg ikke hadde jeg hadde slitt 3 år etterpå og i dette svangerskapet! Hør på kroppen din :)

Høres ut som bekkenløsning.
Hvis du presser deg blir det bare verre og du kan få plager i lang tid etterpå. Ikke spesielt heldig med kombinasjonen baby/lite barn og avhengig av krykker f.eks

Jeg sliter selv med bekkenløsning og prøver å avlaste så mye som mulig. Ski får vente til neste år :)

Det er ikke kynnere. vet hvordan de kjennes og de kommer helst dersom jeg presser kroppen litt. Men det er nok kanskje en liten bekkenløsning. Men det det går bort igjen etter noen timers pause, derfor har jeg ikke tatt det det så alvorlig. Så jeg får se fremover, fortsetter det med samme smerte får jeg vel heller kaste inn stavene denne sesongen:sad010

Når det kommer til bekkenløsning så er svaret ikke bite tenna sammen, men gjøre minst mulig av det som gjør vondt. Nå har jeg vært hos to forskjellige fysioterapeuter og ei jordmor som alle sier det samme.

Jeg var like gravid på samme tid for et par år siden, og jeg har nå konkludert med at skigåing ikke funker for meg når jeg er gravid. Jeg får vondt i bekken, men jeg føler også at magen er et handikap. Hele magen er liksom så lite mobilt at det er vanskelig å bevege seg, spesielt på ski, da man bruker diagonale bevegelser.. men jeg sier som de andre altså, om det er vondt ville jeg droppet det :)

Jeg var like gravid på samme tid for et par år siden, og jeg har nå konkludert med at skigåing ikke funker for meg når jeg er gravid. Jeg får vondt i bekken, men jeg føler også at magen er et handikap. Hele magen er liksom så lite mobilt at det er vanskelig å bevege seg, spesielt på ski, da man bruker diagonale bevegelser.. men jeg sier som de andre altså, om det er vondt ville jeg droppet det :)
hehe.. ja, enig med at jeg ikke får beveget meg så elegant som jeg pleier på ski, og ta på skibekledning er ekstremsport. Men det er jo så deilig å komme seg ut..men som dere sier, får droppe det som gjør vondt

Back
Topp