Vondt i symfysen

Hverdagsmamma

Forelsket i forumet
Jeg har de siste dagene hatt vondter i symfysen som har kommet og gått. I dag gikk jeg en lengre trilletur med vesla og fikk så vondt at jeg bare lengtet etter å komme hjem igjen. I forrige svangerskap var jeg plaget med kynnere, men dette er litt annerledes og har kommet noen uker tidligere. Kan det være bekkenløsning eller (skrekk og gru) tegn på at alt ikke er som det skal være?
 
Symfysen er "der nede" :)
2624969b9973ff8a7588104af1a85e12
 
Hvor tidlig og fort kan det oppstå? Kan bekkenlåsning fremprovoseres?
Fikk så sykt vondt i korsryggen og vil ikke ha noe problemer med bekkenet :(
 
Ja, er sikkert det... Synes bare det var altfor tidlig!

Hvor tidlig og fort kan det oppstå? Kan bekkenlåsning fremprovoseres?
Fikk så sykt vondt i korsryggen og vil ikke ha noe problemer med bekkenet :(

Strengttalt kan en få bekkenløsning allerede i det kroppen starter å produser HCG. Når HCG blir produsert i kroppen så blir glattmusklaturen litt mer "tøyelig" og litt mer "glatt". Rundt bekkenet så er det mer eller mindre bare glatt musklatur, spesielt i ligamentene som holder bekkenet "sammen"
disse skal bli løse under svangerskapet for å gjøre plass til at barnet skal komme seg igjennom bekkenet uten for store problemer. De aller fleste kvinner har bekkenlsning fra tidlig svangerskap. men er ikke alle som får problemer med bekkenet selv om de har en løsning...
Når det kommer til låsnigner, det kan jeg ikke anbefale noen å hige etter det, (jeg hadde det med nr 1) og må si bekkenlåsningen var værre å gå med enn bekkenløsningen. ;-)
 
Kiropraktoren mente jeg ikke trengte å bekymre meg etter undersøkelse i dag :)
Krysser fingrene for at jeg slipper unna :p
 
Back
Topp