Vondt i skrufsa

trolltjora

Elsker forumet
Har forferdelig vondt i trekantområdet der nede pluss lysken... Noen andre som kjenner til dette? Har problemer med å gå pga dette, så lurer på om det er bekkenet som sier takk for seg?
 
Høres ut som bekkenløsning, dessverre...
 
Bekkenet trenger ikke i takk for seg:) jeg har hatt det (og har) i alle mine tre svangerskap.. Og påmeldt far det ikke blitt verre:) ubehagelig, men null problemer å fungere i hverdagen:) litt vondt å stå på et bein:)
 
Hjelper kiropraktor i slike tilfeller? Kjedelig at dette skjer nå.... Har gått ned 0,5 kg i vekt siden svangerskapet startet og er enda i hundre prosent jobb og ønsker å fortsette med det, men dette går utover nattesøvn og form ;(
 
Dwt kan være strekk i ligamentene(som er festet i bekken og livmor). Jeg fikk forferdelig vondt sist jeg var gravid etter en litt for lang spasertur. Gikk ikke helt over før guttungen var født, men etter et par dagen var det fullt levelig igjen. Det som skjer er at vekta i livmora presser i ligamentene(vi har fire etter hva jeg forsto på legen), og dermed strekkes de... Du får holde deg i ro noen dager og se hvordan det evt endrer seg.
 
Har det samme selv, men hva det er vet jeg ikke desverre. Har også bekkenløsning, så skal ikke se bort ifra at det er en sammenheng der. 
 
er det symfysen du mener med "skrufsa"? xD heheheheh artig ord ^^ eller "skambenet"  / "venusberget" som det også kalles...

om det er en brennende stikkende og ganske intens smerte så er det nok den puten som ligger imellom leddet der (ja for det er et ledd...ante jeg ikke før jeg gikk gravid første gangen ^^ ) som er i press, som somregel er forårsaket av bekkenløsning.

Ved henvisning fra lege får man fysioterapi tilrettelagt for gravide :)
kiropraktor kreves ingen henvisning, bare å gå, gjør underverker. Jeg skal igang med fysio på mandag, gleder meg, har gått til kiro hele svangerskapet. Kommer til å fortsette med begge deler.
 
Back
Topp