Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har i de siste dagene hatt vondt i skambenet, er dette et tegn på bekkenløsning?
Det merkes mest når jeg står eller går.
Lest at det er mer forekomst av det her fordi flere kvinner er i full jobb i tillegg til å ta seg av hus og hjemMen bare så det er sagt, alle gravide har bekkenløsning. Men ikke alle har symptomgivende bekkenløsning, med smerter og/eller problemer med å gå.![]()
Er noe med det da, veldig høy forekomst i skandinavia vs andre deler av verden. Men at det er et reelt problem er ingen tvil, det er dritvondt!
Lest at det er mer forekomst av det her fordi flere kvinner er i full jobb i tillegg til å ta seg av hus og hjem![]()
Lest at det er mer forekomst av det her fordi flere kvinner er i full jobb i tillegg til å ta seg av hus og hjem![]()
Sant det, men likevel. Er nok mange i andre deler av verden som jobber like mye som oss, bare på andre måter. Tenker klimaet kan være en ting som spiller inn, og så har jeg lest noen som mente det var fordi vi var så stive i måten vi fikk på osv, vrikket lite på rompa og sånt![]()

Og, nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men bruken av høye hæler har visst en innvirkning! Man får en litt annen holdning og trener litt andre sekundære muskler om man går mye med høye hæler. Og vi i Skandinavia er jo ikke akkurat så store på hæler.![]()
Et lite tips:
Jeg går turer og får vondt i skambeinet.
Trener styrke, bla knebøy, og kjenner ingenting!
Godt å holde seg i aktivitet så lenge en kan![]()
Knebøy gjør jeg regelmessig, og det er rett og slett deilig i det vonde halebeinet mitt! Turer har jeg omtrent sluttet med, det er bare vondt. Gruer til turdag på jobb. :/
Ja, det er så herlig at styrketrening går så godt!
Turdag på jobb hørtes ikke optimalt ut![]()
Det med høye hæler har eg også lestOg, nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men bruken av høye hæler har visst en innvirkning! Man får en litt annen holdning og trener litt andre sekundære muskler om man går mye med høye hæler. Og vi i Skandinavia er jo ikke akkurat så store på hæler.![]()
Akkurat sånn er det her også, både symfysesmerter og korsryggsmerter som stråler ned i benet..Oh yes, kan absolutt være bekkenløsning. Er plaget selv, men heldigvis kommer symfysesmertene bare i rykk og napp. Er verre med vondter i korsrygg og halebein, samt stråling ned i det ene beinet.. :/